29 December 2011

Aku Kan Ada ~part 18=~Ciuman~



Aku Kan Ada ~Ciuman~

aku lebih banyak mendiamkan diri. entah mengapa perasaan ku berubah gundah pabila yusri mengatakan dia sebenarnya sudah berumah tangga. mempunyai seorang anak perempuan berusia 2 tahun. aku tidak sepatutnya begini,perkara begini seharusnya ku jangka. aku seharusnya gembira apabila abang angkatku kini sudah bekeluarga. aku juga sudah mempunyai teman lelaki,ikram. aku sayang pada ikram,cuma kini ku rasakan sayangku terhadap yusri berputik kembali.setelah berjumpa dengan yusri hatiku berbunga bahagia.

"kenapa ni?dari tadi abang tengok adik diam je,tak suka jumpa abang ke?"tanya yusri mematikan lamunan jauhku.
"bukanlah"jawabku sepatah tanpa melihat yusri yang sedang memandu kereta.
"habis tu?kenapa azmeer berubah setelah berjumpa dengan abang"soal yusri
"berubah?mana ade"jawabku
"sejak abang beritahu azmeer yang abang dah mempunyai isteri dan anak,azmeer tiba-tiba berubah murung.azmeer tak suka jika abang sudah bekeluarga?"
persoalan yusri mengunci mulutku.entah mengapa begitu berat bagiku untuk melontarkan kata-kata bagi membalas atau membidas pertanyaan yusri. aku menutup mataku sejenak.membayangkan apa yang ku lalui bersama yusri sebentar tadi.begitu indah.tapi segalanya punah bila memikirkan yang yusri sudah berumah tangga.
"azmeer,kenapa ni,kenapa senyap je ni?"yusri bertanya lagi

Ikram melihat jam tangan G-Shock yang membelit tanganya itu. sudah hampir pukul 1 pagi.masa berlalu begitu pantas sekali. seronok dan senang dirasakanya bila ikram berbual mesra dengan malik. ikram benar-benar tertarik dengan gaya malik.malik begitu ramah dan pandai mengambil hati ikram. ikram begitu mudah menyesuaikan diri dengan personaliti malik.

"i think i should go now. dah lewat ni"kata ikram
"huh?u dah nak balik ke?"soal malik
"ye.dah lewat ni,lagipon esok i kerja"ikram memberi alasan
"but..hurmm ok,i hantar u balik"kata malik
"terima kasih"kata ikram lalu bangkit dari sofa empuk yang menjadi alas punggungnya.
"i baru nak ajak u tidur disini,dirumah i"kata malik yang turut berdiri
"oyeke,maybe next time k.bila i free nanti"kata ikram
"ok"malik hampa

yusri memberhentikan kereta di bahu jalan.aku tersentak.aku memandang yusri. yusri menatap mukaku.matanya tajam melihatku.aku sedikit cuak.

"adik tak sayang abang ke?"tanya yusri
"mengapa abang bertanya begitu?"aku bertanya kembali
"segalanya begitu sempurna,perjumpaan kita pada hari ini,tapi mengapa kini adik berubah sama sekali bila dapat tahu yang abang kini sudah berkahwin?"soal yusri dalam nada tegas.
enjin kereta tiba-tiba menjerit.bunyi udara dingin dari penghawa dingin kereta mendinginkan suasana yang sedia ada dingin dan ditambahkan lagi dengan sikap dingin ku terhadap yusri.
"tak.semuanya ok.maaf adik mungkin letih sedikit."aku memberi alasan
"mulut adik berkata begitu,tapi hati adik, tak. abang dapat rasakan"kata yusri
aku mendiamkan diri.memeluk tubuh.
"walau apa pun status abang sekarang,perasaan sayang abang terhadapa adik tidak berubah,malah makin membuak bila dapat bertemu dengan adik kembali"kata yusri lalu merangkul leherku.
bibirnya meragut bibirku perlahan dan penuh romantis.sambil bibir kami bertemu dan bertaut,tangan yusri mengusaplembut dan manja pipiku.jarinya mengentel telingaku.aku mendesah ghairah.yusri pandai dalam membelai.
lidahku disebut manja sambil sesekali aku menyedut lidah yusri semula.kami berterusan bercium tanpa menghiraukan keadaan persekitaran kami.memandangkan kereta yusri berhenti di tepi jalan yang agak lengang,aku tidak gusar untuk berterusan bercium dengannya.

tali pinggang keledar yang melilit badan ikram dileraikannya.malik hanya memerhatikan sahaja ikram tanpa bersuara.walaupun jauh disudut hatinya menjerit dan memberontak melihat ikram berbuat begitu.
"ok,thanx for everything.i really had a good time with you"kata ikram lalu menghulurkan tanganya untuk berjabat kepada malik
"hurmm"malik hanya mampu bersalaman dengan ikram
"i hope to see you again soon"kataikram ketika bersalaman dengan malik
malik menarik tangan ikram ketika ikram melangkah keluar dari kereta malik. tangan malik segera menarik leher ikram.bibir ikram diterkam oleh bibir malik.ciuman demi ciuman diberikan oleh malik kepada ikram.malik begitu berahi ketika bercium dengan ikram.ikram bertambah gahirah menerima setiap ciuman dari malik.
"jom"kata ikram
malik mengerti.senyuman yang terukir di mukanya meruntun hati ikram. enjin kereta dimatikan oleh malik. setelah pintu kereta dikunci, malik mengekori ikram dari belaknag menuju ke rumah ikram.

ketika yusri memandu kereta, aku mengengam erat tangan yusri. kereta yusri jenis pemanduan automatik,jadi tidak selalu yusri perlu menukar gear.di kesempatan itu,aku lebih banyak memegang tangan yusri. yusri kelihatan ceria,begitu juga dengan aku.kereta beransur perlahan bila melalui lorong rumah aku.

malik menangalkan tshirt yang dipakainya ketika melihat ikram membuka butang baju kemeja.setibanya dibilik ikram, malik menolak badan ikram ke atas katil sambil badannya rebah menimpa badan ikram. mulut malik berterusan mencium mulut ikram. mata ikram terpejam menerima pelukan hanggat dari malik. ciuman malik mampu melemahkan ikram. lelaki macho yang menjadi idaman ikram dan kegilaan rakan-rakan pejabat ikram kini berada dalam dakapan ikram,umpama bulan jatuh keriba. malik berhenti mencium ikram. malik berdiri sambil menanggalkan tali pinggang.ikram melihat malik dengan pandangan berhari sambil lidahnya menjilat bibirnya. ikram menjadi tidak keruan apabila malik kini hanya berseluar dalam sahaja.malik naik ke atas badan ikram.zip seluar ikram ditanggal malik.

setelah seluar ikram dilucutkan malik berdiri untuk menanggalkan seluar dalamnya. ikram tiba-tiba berdiri lalu memeluk malik sambil mencium mulut malik. seluar dalam malik dilondehkan ikram. malik juga berbuat begitu kepada ikram.hampir seminit mereka berdiri tegak tidak berbuat apa-apa cuma tersenyum bertentangan mata. ikram menundukkan mukanya. malik mendongakkan dagu ikram ke atas sedikit lalu menberikan ciuman mesra dan penuh romantis.ikram mebalas ciuman malik. mata ikram menjadi kuyu ketika mereka bercium. malik berterusan mencium ikram dengan penuh kasih sayang.umpama sepasang kekasih perlakuan mereka. tangan ikram dan malik mengengam antara satu sama lain sambil berterusan berkucupan.

~bersambung~

27 December 2011

Aku Kan Ada ~part 17=~Penantian Sebuah Pertemuan-part2-~



Aku Kan Ada -Penantian Sebuah Pertemuan -

"ermm ikram, u betul ke takde bf?"soalan malik berjaya menangkap perhatian ikram yang khusyuk memerhatikan keadaan sesak kotaraya Kuala Lumpur.
"oh yup,i single.why?"tanya ikram kembali sambil disambut senyuman manis dari malik
"i tanya je,jejaka tampan seperti u ni,sudah pasti dimiliki oleh seseorang, atau mungkin lebih"kata malik
lagu 'Janjiku' nyanyian kumpulan Sofaz mencelah perbualan mereka.
"tapi tidak,tiada seorang pun yang berjaya menambat hati i lagi"kata ikram
"i tak terkejut,orang seperti u ni,sudah pasti berselera tinggi,maklumlah seorang yang berkejaya ditambah lagi dengan paras rupa yang menawan manakan pula berselera kepada orang biasa sahaja"kata mallik sambil tangannya memulas stereng kereta ke kanan.
"hahaha"ikram hanya mampu ketawa
"kenapa gelak?apa yang lucunya?"soal malik hairan
"u la yang lucu,ada-ada sahaja berkata begitu terhadap i"ikram mengalihkan pandangannya kekiri
"i cakap perkara yang benar"kata malik seakan tegas
"tapi malangnya perkara tersebut adalah salah,anggapan u salah terhadap i"ikram masih memandang kiri tingkap kereta
"maksud u?"malik tertanya
"i bukan begitu,i akui yang i ada citarasa yang tersendiri,dan citarasa i bukan seperti apa yang u sebutkan tadi"kali ini ikram menyilang tanganya didada.
"habis,bagaimana i nak tahu citarasa u kalau u tak beritahu i"kata malik memperlahakan kenderaannya
"perlu ke i beritahu u?untuk apa?dan apa yang akan i dapat?"soal ikram bertalu-talu
"mungkin u akan dapat i dan i akan menjadi milik u"malik tersenyum nakal
ikram terkejut.dadanya berombak kencang.degupan jantungnya berdegup pantas.ikram mengawal dirinya dari melonjak kegembiraan
"i dah lama menjadi milik u,dan i rasa i dah dapat diri u"kata ikram tanpa melihat reaksi terkesima malik

telefon bimbitku bergetar,pasanan ringkas dari muizz menjengah masuk kedalam telefon bimbitku.
'ko kt ne?aku kt umh dh'ayat ringkas dari muizz amat ku fahami.
seorang lelaki berbaju hitam agak sendat melangkah ke mejaku sambil membawa sedulang bersamanya dua bekas minuman serta dua bekas berisi empat ketul ayam goreng.

"jemput makan dik"kata yusri ketika duduk dihadapanku
"terima kasih"kataku yang hanya memerhatikan gelagat yusri meyusun atur makanan di atas meja kami.
"maaf ni je yang abang mampu"kata yusri sambil meletakan dulang di sisi kanan bahu meja.
"ini pun dah lebih, yang penting saya dapat jumpa dengan abang"kataku sambil tersenyum melihat yusri yang juga turut tersenyum
"abang rindu sangat kat adik"kata yusri yang berjaya meruntun hatiku mataku hampir berair mendengar ayat ringkas yang begitu bermakna bagiku
"adik pun rindu kat abang"balasku

Pemandu teksi berhenti dihadapan seorang jejaka yang melambai kearahnya.pintu tempat duduk penumpang dibuka dan jejaka tersebut masuk ke dalam teksi. suasana agak mendung dihening senja di KLIA.

"nak kemana encik?"tanya pemandu teksi kepada jejaka itu.
"Bukit Antarabangsa"jawab jejaka itu.

faizan kemudiannya menjenguk keluar tingkap. KLIA kini sayup-sayup ditinggalkannya.faizan tidak sabar untuk pulang kerumah.bahu dan lehernya di urut manja. rasa sengal beransur hilang. penerbangan dari Tokyo ke Malaysia mengambil masa kurang 4 jam itu meletihkan faizan yang sememangnya tak cukup tidur kerana terlalu sibuk menguruskan seminar selama seminggu di tokyo.

malik meletakkan keretanya di tempat kereta yang disediakan di apartmentnya. malik keluar dari kereta sambil di ikuti oleh ikram. ikram berjalan rapat mengekori malik menuju ke lift.

"cantik gak rumah u ni"puji ikram yang matanya galak memandang segenap ruang isi rumah.
"ala biasa jela.rumah bujang"malik merendah diri
"u duduk dengan siapa?"tanya ikram
"dengan kawan.berdua je dengan dia"kata malik
"bf la tu"ikram menjeling ke arah malik
"mane ade,kalau i ade bf,i tak kan jumpa dengan u"
"kenapa pula?"
"sebab i jenis yang setia"kata malik lalu berjalan ke dapur

ikram tersenyum mendengar kata-kata malik. ikram menatap satu persatu gambar-gambar yang tergantung di dinding rumah malik. ikram mulai risau.hatinya tidak tenteram bila memikirkan kembali kata-kata malik. ikram tidak seperti malik.ikram akui dia ramai skandal. kekasihnya ramai, azmeer,faizan dan seorang lagi lelaki yang bekerja di pelantar minyak petronas di terengganu,Bahkri. jika malik menjadi kekasihnya.pasti sulit baginya untuk melindungi perkara sebenar tentang dirinya.semua kekasihnya setia kepadanya,namun ikram tidak.kekasih sudahlah ramai,ditambah lagi teman tidurnya lagi. jejaka tampan seperti ikram sudah pasti ramai yang berminat.

"abang buat apa sekarang?"tanya aku
"abang kerja biasa je"kata yusri
kami berjalan rapat-rapat di celah orang ramai yang sibuk membeli dan melihat barangan yang terjual di Downtown Cheras.
"abang duduk dengan siapa?"tanyaku lagi.
yusri merangkul pingang aku ketika memberi laluan kepada beberapa orang wanita berjalan bertentangan kami.
"apa?"tanya yusri
"abang duduk dengan siapa sekarang?"tanyaku lagi dalam nada agak kuat
"dengan famili"jawab yusri
"parents abang dah duduk kl ke?"tanyaku
"bukan dengan parents"jawab yusri
"habis tu dengan siapa?"soalku ingin tahu
yusri hanya tersenyum memandangku.yusri tidak menjwab pertanyaan itu.aku mengengam tangan yusri
"abang duduk dengan siapa?"soalku agak serius
"adik,abang sayang adik.."
"tu bukan jawapan bagi soalan saya tadi"pintasku lalu berhenti dari melangkah
"duduk dengan isteri dan anak abang"jawab yusri sambil merenung tajam ke dalam mataku

02 December 2011

Aku Kan Ada ~part 16=~Penantian Sebuah Pertemuan-part1-~





Aku Kan Ada  ~part 16=~Penantian Sebuah Pertemuan-part1-~

beberapa orang lelaki menghampiri meja ikram. ada diantara mereka yang berjalan melengang sambil mencekak pingang persis gaya seorang model wanita sedang berjalan di pentas peragaan. sambil rambut mereka yang lurus dan agak panjang itu tersisir dan beralun kekiri kenan mengikut derap langkah yang di aturkan.

"morning sundal,malam tadi kau pergi mana hah?call-call tak dijawab pun,mesti melacurkan"kata seorang lelaki dari kumpulan tadi yang terdiri dari empat orang.
"haha yang kau sibuk kenapa?aku melacur pun bukan dengan laki korang okey"kata ikram meniru gaya percakapan mereka
"kau memang kan,melacur tak hengat kawan! dengan jantan mana la kau menyundal malam tadi kan"kata zakwan pula
"cuba teka,dengan jantan mana aku beromen malam tadi?"tanya ikram tersenyum
"koser mak nak meneka,kau cakap je kan senang sundel"arah seorang lelaki yang bernama munir
"malik,abang macho yang muka jantan sangat tu yang korang cair bila tengok gambar dia tersenyum kat dalam facebook"kata ikram
"waahh!! kelas kau maria,dapat gak kau dengan jantan tu ek!"jerit zakwan sambil diikuti oleh yang lain.
"well"

telefon milik ikram bergetar,panggilan dari malik.

"nok! dia call mak nok!"jerit ikram gembira
"jawabla,pasang loudspeaker,mak nak dengar sore jantan tu!"arah munir
"hello"jawab ikram dalam nada kelakian
"hi,ermm bussy ke?sorryla gangu"kata malik
"tak lah,kenapa?"tanya ikram sambil yang lain tekun mendengar
"ermm lunch nanti u makan dengan sape?i ingat nak ajak u lunch sama nanti"
"ok gak tu,nanti kita jumpa time lunch nanti k.ok bye"
"eii dasar pelacur,kau pergi lunch tak ajak kitorang pun"kata zakwan
"eh kau pergi la lunch dengan laki kau,aku nak lunch dengan laki aku ni kan.sibuk jela"
"ehem-ehem!! ni tak de keje ke nak buat ni?"tegur bos tempat mereka bekerja
"eh ade bos ade, tengah bincang dengan ikram ni pasal nak buat inventori ni"tipu munir

aku berjalan berseorangan menuju ke kafeteria,muizz mengajak aku untuk makan bersama dengannya.pada mulanya aku ingat aku ingin makan bersama dengan ikram namun ikram pula sibuk dengan tugasannya. katanya dia hanya makan di dalam office sahaja. ikram meminta kawan sepejabatnya  membelikannya makanan nanti.kesian juga aku melihat keadaan ikram,yang selalu sibuk dengan kerjanya hingga tiada masa untuk makan dengan sempurna.

"itu azmeer"kata muizz kepada hasnidah
azmeer melangkah perlahan ke arah muizz dan hasnidah.
"hi,lama tunggu?"tanya azmeer sambil diperhatikan hasnidah
"tak lah,kau nak makan ape?,jom lah order"kata muizz yang nampak riang
"ok"jawabku sambil memandang hasnidah yang terispu malu.

tepat pukul 1.15 petang, Malik tiba restoran Selera Bonda,tempat pertemuan yang dijanjikan dengan ikram. mereka berjanji untuk menikmati hidangan tengahari bersama. malik tersenyum melihat ikram sedang membelek-belek Blackberry nya. ikram melambai kearah malik.

"sorry i lambat"kata ikram ketika berjabat tangan dengan ikram
"tak pe, i pun baru je sampai ni."kata ikram.
"u selalu makan kat sini ke?"tanya malik sambil memerhati kawasan persekitaran restoran
"ermm bolehla,sedap juga makanan kat sini tau"kata ikram
"so what i should i eat?"tanya malik

tepat pukul 6,aku bergerak ke parking kereta. aku melihat shidah sedang menyandar di kereta muizz.muizz tiada. kelibat muizz tiada disitu.aku sememangnya mengerti akan hasrat hati shidah yang inginkan satu perhubungan yang istimewa bersamaku. tapi aku tidak seperti yang disangkakan shidah. aku tidak meminati kaum seperti shidah.aku hanya meminati kaumku sendiri.

"mana muizz shidah?"tanyaku ketika menghampiri shidah
"entah,saya ingat muiiz akan balik dengan awak"kata shidah
"hey korang,wat pe ni?dating ek"tegur muiiz yang berjalan bersama hasnidah
"kami ke yang dating atau korang"sindirku sambil disambut gelak tawa dari muizz dan shidah manakala hasnidah hanya tersipu-sipu malu
"ermm sebenarnya saya nak mintak tolong azmeer sikit"kata shidah
"tolong ape wak?"tanyaku pelik
"ermm lesen saya dah expired semalam,saya tak sedar pun,harini baru saya perasan"
"oyeke?"
"ye wak,saya nak mintak tolong awak hantar saya balik rumah boleh?"pinta shidah
"ermm ok,boleh je"kataku sambil melihat shidah mengukirkan senyumannya
"ini kunci kereta saya"kata shidah.

semasa didalam kereta azmerr tidak banyak berbual dengan shidah. jika shidah tidak menyoal azmeer,maka mulut azmeer akan terkunci. ketika azmeer tekun memandu kereta dalam keadaan trafik yang agak sesak itu,shidah tekun menatap wajah lelaki yang diminatinya itu. begitu kacak sekali wajah azmeer,detik hati shidah. sesekali mata shidah akan terkebil bila terlalu lama memandang wajah azmeer. kulit muka azmeer bgitu licin sekali.tidak berparut atau berjerawat. wajah azmeer yang berkulit cerah itu juga bertambah tampan dengan sepasang mata yang redup dan sedikit kuyu. shidah tersenyum dikala melihat halkum azmeer yang bergerak ke atas dan bawah ketika azmeer menelan air liurnya.

"azmeer,kita pergi minum dulu nak?awak macam dahaga je"cadang shidah memecah kesunyian didalam kereta yang hampir 5 minit
"tak perlu,saya ok je.lagipun saya tak boleh lama ni,lepas ni saya akan ke bukit bintang"jawabku
"yeke?ermm maaflah susahkan awak je"kata shidah seakan hampa dan bersalah
"tak pela,lagipun rumah awak kan dekat dengan monorel,senanglah saya nanti nak pergi bukit bintang"kataku
"awak nak jumpa siapa di sana?"soal shidah dalam nada perlahan
"kawan lama"jawabku lalu memotong sebuah kereta Proton Gen 2.
"kawan sekampung ke?"soal shidah lagi
"kawan semasa saya bersekolah asrama penuh"jawabku sedikit tersenyum
"lelaki ke perempuan?"
"lelaki"
"yela tu, entah-entah awek lama"usik shidah
"saya sekolah berasrama penuh la.semua lelaki la"kataku yang mula rimas dengan pertanyaan shidah

sepanjang dalam perjalanan pulang, hasnidah tidak banyak bersuara. perasaannya sedikit kecewa bila azmeer menghantar shidah pulang.hasnidah sebenarnya ingin meluangkan masa bersama azmeer.tapi terperangkap berdua bersama dengan muizzudin didalam kereta ini.

"dah macam kapel dah abang tengok azmeer dengan shidah tu kan"kata muizz
"erm"jawab hasnidah sepatah lalu menjeling ke tingkap
" As ok ke?kenapa senyap je dari tadi?tak kanla dengan abang pun nak malu"kata muizz lalu ketawa kecil
hasnidah hanya mengelengkan kepada sambil tersenyum kambing

sejurus aku keluar dari gerabak monorel. aku berlari anak ke anak tangga. suasana sememangnya sesak dengan orang ramai yang baru pulang kerja dan beberapa kumpulan remaja dan warga asing yang berpeleseran.
aku melihat kawasan sekeliling.mencari dimanakah yusri. walaupun aku gementar,tapi jauh di sanibariku menjerit keriangan bila ku tahu aku akan berjumpa dengan yusri.

"adik cari sape ni?"

aku menoleh ke belakang

~bersambung~

15 November 2011

Aku Kan Ada ~part 15=~Isi Hati~



Aku Kan Ada ~Isi Hati~

pakaianku pada pagi itu serba hitam,dari hujung rambut hingga hujung kaki. baju tshirt hitam dikenakan dengan jaket hitam dengan berbutang putih serta dipadankan dengan jeans hitam bertali pingang hitam berjalur merah serta kasut hitam. rambutku ku biarkn leper dan bukan terpacak seperti kebiasaannya.

"ceria nampak?muka ada senyum tapi.."muizz berhenti berkata sambil matanya menatap aku dari atas ke bawah.
"kenapa?"tanyaku pelik sambil memakai sarung tangan hitam
"fesyen yang kau pakai ni tak kene dengan mood kau la"kata muiz lalu membuka pintu kereta
"mood aku ceria,tapi jiwa aku ni gelap,kosong"kataku
"bukan kau dah ade pakwe ke?ape yang kosongnye lagi"
aku terdiam.
"aik, dah muram pulak?tadi ceria je"
"kau la, spoil betul la, aku tengah happy tadi. cinta lama aku dah kembali kat hati ni"
"siapa?"tanya muizz
aku hanya berdiam diri sambil mengenakan cermin mata hitam. kereta muizz bergerak keluar menuju ke kolej.

Asyikin melihat jam tanganya. hampir sepuluh minit tunangnya lewat. asyikin mencebek bibirnya apabila melihat sebuah kereta jenis Mazda 3 sport menghampirinya.

"kenapa lambat?"tanya asyikin ketika memakai tali pingang keledar.
"biasalah jalan sesak"jawab malik
"hmm lunch nanti kita nak makan kat mana?"soal asyikin
"i'm not sure sayang,maybe kita tak dapat lunch sama-sama kot"jawab malik
"why?"
"I ada meeting dengan client nanti pada pukul 11,maybe akan lunch dengan client sekali"kata malik

"hi baby,gud morning"kata ikram sejurus panggilannya dijawab azmeer
"morning."jawab azmeer
"sorry semalam saya bussy,tak dapat nak call awak"kata ikram
"what ever, saya ada kelas.bye"kata azmeer lalu memutuskan panggilan.
 muizz tidak bertanyakan apa-apa kepada azmeer. azmeer begitu serius tiba-tiba selesai menjawab panggilan yang diterimanya tadi.
"muizz aku nak pinjam kereta kau malam ni boleh?"tanya azmeer
"kau nak pergi mana?"tanya muizz pula
"boleh ke tak?"tanya azmeer dalam nada agak tinggi dari tadi
"ye,boleh"kata muizz

ikram menekan-nekan papan kekunci pada telefon bimbitnya.

"hello"sapa ikram
"hello"jawab Malik sambil mengerling ke arah Asyikin
"gud morning,dah breakfast?"tanya ikram ceria
"nope, can i call u back. i tengah drive ni,nanti sampai i call u k"kata malik lalu memutuskan panggilan
"sapa tu?"tanya asyikin
"johan, officemate saya tanya pasal report projek kat Lembah Klang"jawab malik serius

Ikram duduk di kerusi. komputer di hadapannya di hidupkan. entah mengapa hatinya kini seakan tertawan pada malik. lelaki yang selama ini dikenali dan diminatinya di laman sosial facebook. walaupun ramai yang meminati Ikram dan Ikram tidak membalas atau berpura-pura membalas perasaan mereka. tapi kini hati ikram sudah tertambat oleh malik. ikram tersenyum bersendirian bila mengenangkan kembali saat bibirnya bergesel dan bertaut pada bibir malik yang lembut dan hangat.

"dah agak dah! tak pela,saya dah siapkan part awak"cakap nur syaqila
"awak,saya mintak maaf sangat-sangat k,saya bukan.."
"dah, benda dah jadi kan,sekarang segalanya ok la"pintas nur syaqila

aku melihat nur syaqila berjalan menjauhiku.aku begitu bersalah pada nur syaqila,aku sudah berjanji kepadanya untuk menyiapkan tugasan ini. malah aku juga sudah pergi berjumpa dan berbincang denganya mengenai tugasan ini. aku pasti nur syaqila pasti kecewa denganku.

"hi azmeer"tegur Shidah
"hi shidah"balas ku kembali
"tak ada kelas ke?"tanya shidah
"tak,eh ada nak pergilah ni"kataku
"oo kelas awak kat ne?level berapa?"tanya shidah lagi
"level 7,kenapa? awak takde kelas ke?"tanyaku sambil melihat shidah tersenyum kepadaku.
"tak de,ermm nak tanya,malam tadi kenapa awak tak join kami dinner kat KFC?"tanya shidah
"oo saya tak dapat join.maaf, saya sibuk buat assigment dengan qila"jawabku
"dating la tu"kata shidah
"ada-ada jela awak ni"kataku lalu bergerak ke lift sambil di ikuti shidah

hasnidah bersembunyi dibalik pintu kecemasan bila ternampak azmeer dan shidah berjalan berdua menju ke lift. hasnidah menjeling melihat kemesraan mereka.
hasnidah turun ke tingkat bawah melalui tangga kecemasan. sebaik tiba di tingkat bawah,pintu kecemasan ditolak hasnidah. hasnidah sempat melemparkn sebutir senyuman kepada muiiz yang ketika itu sedang duduk di sebuah bangku bersama dengan temannya.

"hasnidah tunggu!"jerit muizz lalu bangkit dari bangku
"As ada kelas la bang"kata hasnidah
"oh,yeke?ermm nanti kita jumpa kat kafeteria nak?lunch sama-sama k"perlawa muizz
"kita berdua je ke?"tanya hasnidah
"ermm yela,tapi mungkin azmeer akan join sekali nanti"kata muizz
"oh hmm tak gangu ke?"
"tak lah,jom la,abang tunggu kat bangku tu"tunjuk muizz ke arah bangku kosong di depan pejabat Marketing
"ok"jawab hasnidah

'b, r we ok?'sms dari ikram
'y u asking?'balasku
'u mcm x suke je i kol pg td'
'x, i ok,cuma xde mood je'
'sbb i ke?'
'myb'
'sowy sbb x jwb kol u smlm'
'wat ever'
'b,im sowy,bz ikut bos i jmpa client smlm.u phm kn keje i mcm ne'
'ok'
'gtg,text u later bos bg keje ni.bye.muaahh.luv u'
'u 2'

aku menatap kembali skrin latopku. kelas pada hari itu bermula seperti biasa,dan seperti biasa juga aku tidak pernah fokus terhadapa apa yang di ajar oleh pensyarah semasa di dalam kelas kerana aku lebih fokus untuk berbual atau melayari internet.

'hi,awal bangun'tegur seseorang di YM yang mengunakan nick 'player87'
'awk sape?'balasku
'mlm td kan br chat'
'chat kt ne?'
'pr'
'nick ape?'
'adik, ni abg la'
'abg mane?'aku pelik
'abg yusri'
'yeke,ok hehe abg kat ne?'tanyaku gembira
'kt opis ni'balas yusri
'abg keje ape?'tanyaku
'keje biasa je,adik kt ne?'
'kt kolej.ermm abg ade cam x?nk tgk abg,lame dah tak jmp..rindu'
'xdela,abg kt opis ni.nnt kita jmpa.adik tgkla abg puas2 k,tp abg dh tua dh huhu x ncem mcm adik'
'ala,abg tu lg tua lg ncem le,huhu nk jmpa kat ne?'
'ptg ni lps keje,adk duk mane skrg?'
'KL'
'area mane?'
'Bangsar'
'kt jmp kt bukit bintang dlm kul 7 leh?'

~bersambung~

21 October 2011

Aku Kan Ada ~part 14=~Dia Kembali~



Dari jauh ku lihat muizzudin sudah berdiri di hadapan pintu pagar rumah. dengan memakai topi,berseluar pendek dan berbaju tshirt hitam muizzudin mendongak ke arah kereta yang ku pandu.aku memberhentikan kereta disebelah muizzudin. enjin kereta tidak ku matikan, aku keluar dari kereta. muka muizzudin kelihatan berbeza. tidak ceria,seperti benggang.

"kau nak pergi mana?"tanyaku
"keluar"jawab muizz sepatah
"keluar mana?"tanyaku lagi

muizzudin tidak menjawab lalu masuk ke dalam kereta. pintu kereta di tutupnya. kereta muizzudin menyusur laju ke jalan besar. aku mendail nombor ikram sambil kakiku melangkah masuk kedalam rumah.

"kenapa?ada yang tak kena?"tanya malik yang hairan apabila ikram berhenti dari menciumnya
"no my phone, its vibrating .."kata ikram lalu menyeluk poket seluarnya
"oh, how important it can be?"kata malik lalu menarik leher ikram

'ini adalah peti simpanan bagi nombor 01..' arghh masuk ini sudah 5 kali aku menelefon ikram.mengapa dia tidak menjawab panggilanku.aku melemparkan telefon bimbitku di sofa.

aku begerak dapur rumah. air tin 100+ ku ambil dari peti sejuk. aku berlalu ke bilikku.tuala mandi ku capai.tin air tersbut ku letak kan di atas meja. air pancuran membasahi badanku.dingin dan menyegarkan. aku menjeling ke arah cermin.dadaku yang bidang itu ku usap. tanda-tanda merah kelihatan pudar di sekitar dadaku. ini semua angkara ikram.aku memejamkan mata.bibirku ketap.

“tak payah nak basuhla,muka adik ni dah handsome dah”kata yusri lalu menghampiriku
“erm abang..abang lagi handsome”balasku tersekat-sekat
“sesuailah kita ni kan”kata yusri lalu memelukku dari belakang

aku membuka mata.wajahku ku tatap lama di dalam cermin.makin lama makin dalam. kenanganku di dalam tandas waktu aku bersama yusri memang indah.yusrilah orang pertama yang mengajar aku definisi cinta. definisi cinta songsang. kini segalannya hilang,yusri tiada disisiku lagi.disini.didalam bilik air ini.menemaniku mandi.perkara tersebut belum sempat lagi ku lakukan bersamanya. mandi bersama berdua di dalam bilik air.

"mana azmir?"tanya shida ketika melihat muiz berjalan menghampirinya
"dia ada hal,dia tak dapat datang"jawab muiz
"ermm tak pela,saya paham,dia sibuk."kata shida hampa
"ye dia sibuk buat assigment dengan qila"balas muiz lalu bersandar bersebelahan shida di dinding kedai KFC
"biasala"sinis shida sambil mencebik bibirnya
"kenapa?"tanya muiz
"orang handsome macam azmir tu,ramai je yang nak. qila tu kan cantik,mesti azmir pun sukakannya"kata shida lalu berjalan masuk ke dalam ke restoran makanan segera KFC

aku membawa air tin tadi ke sebelah laptopku yang berada di atas meja.skrin laptopku terpampang laman web sosial gay. setelah ku mendaftar masuk,aku biarkan beberapa minit. kotak ku ambil dan sebatang rokok ku keluarkan. ketika aku membakar hujung putung rokok,aku mengerling ke arah skrin laptopku. ada 12 pesanan peribadi.

'BUZZ'

aku tersentak apabila terdengar bunyi itu dari YM.

soulmate86: hi wak,wat pe tu?
salvageder0908(aku/azmir): hi,duk umah je.xde wat ape pun
soulmate69: umah kat ne?
salvageder0908(aku/azmir): awk sape?
soulmate86: sy dpt id awk kat ------ -----
salvager0908(aku/azmir): ok.umur?stdy ke dh keje?
soulmate86: 25.keje dah.awk?
soulmate86: kat ne?
soulamte86: jom jmpa nak?
salvager0908(aku/azmir): stdy.mlm ni x free la

hampir 15 minit azmir berbual dengan lelaki yang baru dikenalinya di Yahoo Massenger. azmir leka,azmir tidak sedar akan masa yang berlalu. azmir seharusnya menyiapkan tugasan yang harus dilakukannya. nur syaqila telah membantunya. namun azmir begitu leka.

"muizz tak ambil black paper ke?"tanya shida ketika melihat muizz meletakkan prinir plastik kecil berisi sos cili ke atas meja
"nak ke?jap saya g ambil"kata muizz lalu berlalu pergi

shidah memerhatikan muizz.shidah ingat lagi,sejak minggu lepas azmir sudah berjanji untuk keluar bersama dengannya.

"muizz tu kawan baik saya,dia selalu temankan saya. jadi tak salah kalau dia ikut sekali kan"kataku
"tapi saya lagi selesa kalau kita keluar berdua sahaja"cakap shidah sambil menyisir rambutnya
"nanti kalau budak-budak lain nampak nanti,dorang kata apa pula"kataku sambil dahiku berkerut risau
"biarlah dorang nak kata apa.kalau dorang kata kita kapel pun,tak de masalah kan"kata shidah tersenyum nakal
"hehe awak ni ke situ pula"aku ketawa kecil
"mungkin awak dah ada kapel lain kot,sebab itu tak nak keluar berdua dengan saya"
"eh awak ni ke situ pula"

"ini dia,,cukup?"pertanyaan muizz mematikan lamunan shidah.
shidah tersenyum sambil mengangukan kepalanya tanda cukup kepada muizz bagi menjawab pertanyaan muizz tadi.

bunyi melodi seakan siren berkumandang dari pembesar suara laptopku. aku menutup laman YM dan klik pada laman sosial gay. terdapat satu pesanan di dalam peti simpananku di laman tersebut.

'hi..makin comel la' isi kandungan pesanan tersebut
'thanx,awak sape?'balasku seminit kemudian
'tak kenal dh ke?'pesanan tersebut masuk 2 minit kemudian
'tak'balasku
'azmeer x igt kat abg lagi ke?'aku pelik membaca pesanan tersebut
'awak sebenarnye sape?mcm ne tau nama sy?dan sy bukan adik awk la'
'meer ni abg la, i miss u so much baby.'
'seyes awk sape?kalo awak x gtau sape awk,sy akn block awk'
'sampai ati nak block abg,mir tau x abg lame dh rindukn mir sejak azmeer keluar dr sek. asrama lg'
'asrama?hmm xknla ni abg yusri'
'yup. ini abg yusri la. bgusla kalau mir igt kt abg lg'

aku tersandar di sofa. mata aku masih meneliti ayat di dalam pesanan tersebut. sukar untuk ku percayai. namun segalanya kini benar. dia kembali ke dalam hidupku. Yusri.kau kembali dalam hidupku ini.

~bersambung~

06 October 2011

Aku Kan Ada ~part 13=~Setia Hanya Pada Nama~


Aku Kan Ada ~Setia Hanya Pada Nama

Pelayan cafe tersebut berlalu pergi setelah pesanan diambil dari meja yang menjadi tempat duduk ikram dan kenalan barunya Malik. Ikram mengenali Malik melalui laman sosial Facebook. setelah hampir seminggu mereka berbalas mesej di facebook,hari ini mereka bersua muka akhirnya.

"awak baru habis kerja ke?"tanya malik memulakan bicara
"ye,awak pun sama juga?"pertanyaan yang dilontar ikram disusuli senyuman manis
"yup,so this is our first date la ni"balas malik yang turut tersenyum riang.
"ye dan saya harap ini bukan yang terakhir"tutur ikram
"susah nak percaya yang awak ni masih single"
"dan susah juga saya nak percaya yang awak ini Plu"
"maksud awak?"dahi malik berkerut
"awak kelihatan begitu macho dan manly"
"haha"malik ketawa sambil mengusap dahinya

muiz berjalan keluar dari rumah dan menuju ke pili air di bucu rumah. pili air di pulas muiz,air yang mencurah keluar disambut dengan kedua-dua telapak tangan muiz.air jernih yang dingin itu disapukan kemukanya berkali-kali. getah paip berwarna jingga dicucuknya di pili air tersebut. kemudian muiz menyiram pokok-pokok bunga di hadapan rumah dengan pancuran air tersebut.

"siram pokok ke bang"tegur hamzah dari tingkap biliknya
"ye"jawab muiz sambil tersenyum
"abang azmir mana?"tanya hamzah
"keluar tadi,pergi rumah kawannya"jawab muiz
"abang tak pergi main bola ke hari ni?"hamzah ingin tahu
"tak,penatlah,ni pun baru bangun tidur ni"jawab muiz lalu memulas pili air
"kelas sampai petang?"
"ye,dari pagi sampai petang tadi"
"oo"
"kau lak, tak pergi main bola ke?"
"tak pergi pun,dah nak maghrib ni kan,lagipon saya pun macam abang juga,baru bangun tidur ni hehe"tawa hamzah

nur syaqila menatang dulang berisi seteko air teh panas dan goreng pisang.dulang tersebut di letakkan bersebelahan dengan laptop miliknya. nur syaqila tersenyum sambil menuang air teh tersebut ke dalam cawan

"jemput minum"perlawa nur syaqila
"azmir,awak ok ke?"tanya nur syaqila yang hairan melihat azmir yang kaku tidak mengendahkan langsung perlawaan dia.
"ye terima kasih"jawabku.
perlawaan nur syaqilah berjaya menyedarkan aku dari lamunan.
"azmir awak ok ke?macam tak sihat je?kepala awak masih sakit lagi ke?"
"tak,saya ok"aku cuba melupakan perkara yang berlaku sebentar tadi di stesen minyak. lelaki yang ku lihat seiras yusri tadi.
"kalau ok,jemputlah makan,qila ada buat pisang goreng ni"
"terima kasih,buat susah jela qila ni."
"tak susah pun,ermm azmir dah siap ke bahagian azmir?"

ikram membuka pintu kereta dan menghidupkan enjin kereta.malik berdiri disisi kereta memerhatikan ikram.

"awak hati-hati masa memandu nanti"pesan malik
"hmm ok thanx.err rasanya masih awal lagi ni bagi saya untuk pulang,tak puas rasanya berborak dengan awak tadi"
"hehe,tak pe lain kali kita boleh jumpa lagi kan"
"apa kata awak masuk dalam kereta saya"
"untuk apa?"
"masuk jela,lebih selesakan dari berdiri je"

malik tersenyum lalu berjalan ke arah pintu kereta sebelah pemandu.

"baru pukul 7.45malam"kata ikram
"kenapa?"
"masih awal lagi."
"nak buat apa je lagi?"tanya malik memandang tepat ke mata ikram

ikram merapatkan mukanya ke muka malik.

aku berhentikan kereta disebelah bangunan yang terdapat mesin ATM. Azan Maghrib berkumandang. aku berjalan masuk ke dalam bangunan tersebut.tiada orang di situ.telefon ku berbunyi.SMS masuk

'mir,ko kt ne?ley blek cpt skit x?aku nak guna kete ni'

pesanan ringkas dari muizzudin. aku membalasnya dengan menyatakan aku dalam perjalanan pulang. duit berjumlah rm450 yang ku keluarkan dari mesin ATM ku simpan di dalam dompet.

"janganlah,orang nampak nanti"malik memalingkan mukanya
"orang tak nampakla,dah malam ni kan,lagipun tak kanlah nak ucap selamat tinggal macam tu je"kata ikram sambil mengusap pipi malik.
"habis tu?nak ucap macam mana?"tanya malik yang pura-pura tidak tahu
"macam ni"kata ikram lalu menguncup bibir malik. malik membalas ciuman ikram dan bibir mereka bertaut serta bergilir-gilir mengisap lidah.

alangkah seronoknya hati ikram dapat mencium lelaki yang menjadi idaman kawan-kawannya di facbook. jika mereka dapat tahu mengenai hal ini,pasti semua akan cemburu kepada ikram. ikram semakin ghairah menjilat bibir malik hingga malik mendengus keenakan.

~bersambung~

04 October 2011

Aku Kan Ada ~part 12=~Kembali~



Aku Kan Ada: ~Kembali~
"Assalamualaikum" suara orang memberi salam semakin kuat di luar rumah. masuk ini sudah 4 kali salam diberi dan kali ini berjaya membuatkan azmir terjaga dari tidur
"Waailaikumsalam" jawab azmir sambil membuka pintu.
"abang tidur ke?dah petang ni bang,tak elok tidur waktu petang"kata hamzah yang berdiri di muka pintu
"aku tak cukup tidurlah"jawab azmir sambil menyisirkan rambutnya
"patutlah tak cukup,banyak nyamuk malam tadi kan"
"huh?"azmir pelik
"tu"muncung bibir hamzah ke arah leher azmir yang berbekas merah di beberapa tempat di leher azmir
"oo hehe,kau budak-budak apa yang kau tahu"kata azmir yang mengaru-garu badannya yang tidak berbaju itu
"ini mak ada bagi lauk ni. ketam masak lemak cili api, pedas sikit tau hehe"hulur hamzah bekas tuperwear ke arah azmir
"laa susah-susah je"azmir menerima bekas tersebut
"tak dela, minggu lepaskan abang ada bagi sekotak pizza hut kat rumah saya,jadi mak balasla dengan lauk ni lak"kata hamzah
"yeke,hmm terima kasihla"kataku sambil tersenyum seraya

selesai makan,lauk yang diberi hamzah tadi ku simpan di bawah tudung saji.aku menghidupkan laptopku. setelahku update facebook ku, aku kemudiannya melihat profileku di laman-laman sosial khas untuk golongan gay. tiada apa yang menarik, ramai yang menghantar pesanan peribadi kepadaku, yang mana aku berkenan akan ku balas, yang tidak aku abaikan sahaja.

pintu rumah di buka.muiz masuk lalu melemparkan beg ke sofa. aku hanya memandangnya sekejap lalu menatap kembali skrin laptopku

"dah hilang dah sakit kepala kau?"tanya muiz
"dah"jawabku tanpa memandang muiz
"kau masak ke?"tanya muiz ketika mengangkat tudung saji
"tak lah,jiran sebelah bagi lauk tu,aku dah makan kau nak, makanlah"kataku
"kau dah siap ke assigment kau?"tanya muiz sambil berjalan ke peti sejuk
"assignment apa?"tanyaku pelik.seingat aku,aku tidak mempunyai assigment
"aku tak tahu,kau tanya qila sendiri. dia kata kau ni sekumpulan dengannya"kata muiz
"qila??!! alamak!!"aku tersentap mendengar nama qila. baru aku ingat aku sememangnya mempunyai tugasan.tugasan berkumpulan.
"dah agak dah,mesti kau tak buat punya"sinis muiz lagi
"aku nak keluar jap. pinjam kereta kau"kataku lalu bingkas bangun dan menutup laptop
"kau nak pergi mana?"tanya muiz
"nak jumpa qila la"kataku

rumah nur syaqila sebenarnya tidak jauh dari rumah aku. aku meminjam kereta muiz untuk keluar jauh sedikit. keluar ke kawasan bandar selepas aku selesai berjumpa dengan nur syaqila nanti. aku mengeluh bila melihat di dashbord kereta. minyak kereta kurang. aku terpaksa mengisi minyak kereta sebelum pergi ke rumah nur syaqilah. aku berhenti disebuah mesin pam minyak yang kosong. dengan berseluar pendek dan berbaju kemeja kotak merah putih, aku berjalan perlahan ke kaunter pembayaran untuk membayar jumlah minyak yang akan di isi.

"hello kak, kat mana?"tanya muiz selepas panggilannya dijawab kakaknya
"kakak kat bangsar ni, adik kat mana? ada apa call akak?"tanya kakaknya kembali
"kat rumahla, nak mintak duit sikit boleh?"tanya muiz
"duit?ermm nak berapa?"
"dalam rm600"
"eii banyaknya,akak mana ada duit banyak tu dik,pergi mintak kat along jela"suruh kakaknya
"dah call dah,along tak ade kat sini,dia pergi holiday dengan family dia kat Singapore"
"ermm ok la malam nanti akak bank in kan. akak nak pergi butik ni,ada banyak kerjala"
"ok.terima kasih"kata muiz lalu memutuskan panggilan

muiz kemudiannya berjalan ke dapur dan mengambil pingan untuk makan. setelah itu, muiz duduk di ruang tamu bersendirian menjamu hidangan tersebut. bukan niatnya untuk menyusahkan kakaknya dengan meminta duit sebanyak begitu pada kakaknya tadi. namun keadaan memaksanya. sudah hampir dua bulan segala perbelanjaan rumah di tanggung muiz. azmir tidak sesen pun mengeluarkan duit perbelanjaan rumah. duit sewa rumah,bil elektrik dan air, dan barangan dapur semua ditanggung muiz. muiz tidak ingin meminta duit pada azmir walaupun azmir adalah rakan serumahnya dan sepatutnya azmir juga membayar dan berkongsi dengan muiz dalam soal perbelanjaan. mengenangkan keluarganya banyak membantu muiz ketika dia kehilangan ibu-bapanya,muiz diam.

ikram memberhentikan keretanya di bahu jalan berhadapan dengan sebuah sebuah kafe. mata ikram meliar disegenap pelusuk kafe dan kawasan sekitarnya.ikram melangkah keluar dari kereta.pintu kereta ditutupnya lalu ikram bersandar dipintu keretanya sambil mengeluarkan kotak rokok. ketika ikram ingin memetik pemetik api,seorang lelaki berpakaian kemeja belang biru dan berseluar slack biru gelap menghampirinya sambil tersenyum. ikram menyimpan pemetik api di dalam poket seluarnya sambil tersenyum ikram berjabat tangan dengan lelaki itu.

"ikram?"tanya lelaki itu
"Malik?"tanya ikram juga
"ye saya,lama tunggu?"tanya malik
"tak lah baru je sampai,tak sempat pun nak isap rokok"jawab ikram sambil tersenyum manis

nur syaqila menanti kedatangan azmir.nur syaqila berdiri di beranda rumah sambil memegang erat telefon bimbitnya. angka 6.44pm muncul diskrin telefon bimbitnya. azmir lewat 44minit dari waktu yang dijanjikan.sesekali nur syaqila mengetap bibirnya yang hampir kering itu.mata nur syaqila redup memandang halaman rumahnya yang kaku berdiri beberapa pokok bunga dan pokok rambutan.

"rm20,pam nombor 6"kataku kepada wanita yang menjaga kaunter tersebut.
"kat pam yang ada kereta swift biru tu ke?"tanya wanita itu kembali
"yup"jawabku ringkas lalu mengalihkan pandanganku ke arah mesin pam tersebut.
"ini bakinya rm30.terima kasih"kata wanita itu lalu menghulurkan baki wang ke arahku

aku tersenyum lalu berpatah semula ke arah kereta muiz.telingaku tertangkap pada bunyi esakan tangis kanak-kanak yang beridir di belakang kereta Gen2 yang berwarna jingga di hujung sebelah kiri stesen minyak di mesin pam nombor 9. sambil aku berjalan aku sempat memandang ke arah kana-kana lelaki yang menangis itu. seorang lelaki keluar dari kereta itu lalu mendukung kanak-kanak tersebut.langkahku terhenti dan jantung ku berhenti berdegup untuk sesaat bila melihat lelaki tersebut.

"Yusri!!"jerit hatiku

~bersambung~

26 September 2011

Aku Kan Ada ~part 11=~Perasaan~



Aku Kan Ada ~ Perasaan

"Secret Recipe?"aku mengangkat kening kananku
"yup, jom masuk"ajak ikram lalu menarik tanganku
"eh jap, awak tau kan saya tak suka makan kat tempat-tempat macam ni,kenapa awak bawa saya ke sini?"tanyaku
"ala selalau je lepak mamak dan warung, hari ni jomlah kita try makan kat sini k"pujuk ikram
"k"jawabku senada. memang aku tidak mengemari makan ditempat begini, di Fastfood atau western restoran. aku lebih gemar makan di warung melayu atau mamak kerana aku sudah biasa dengan suasana begitu.
"malam ni awak tidur dirumah saya k"ikram bersuara sambil membelek menu
"dah agak dah"sinisku
"apa dia?"
"saya tau,kenapa awak bawa saya makan disini dan mengajak saya tidur dirumah awak, hari ni ulang tahun kita kan?"tanyaku sambil tersenyum ke arah ikram
"saya ingat awak lupa"kata ikram
"perkara penting macam ni,mana boleh saya lupa"kataku sambil mengusap manja peha ikram

segalanya berjalan lancar, malam yang istimewa bagi aku dan ikram.selesai makan, kami berdua terus menuju ke bukit bintang. berjalan berdua sambil bergurau senda. begitu bahagia ku rasakan.

jam menujukkan pukul 2.46 pagi. azmir masih belum pulang lagi. muiz menutup buku nota dan laptopnya. muiz sedikit risau. waktu-waktu begini azmir masih belum pulang. azmir tidak pula menghubungi muiz untuk memaklumkan mengenai kelewatannya untuk pulang ke rumah.

"hello,kau kat ne?"tanya muiz pabila panggilannya dijawab
"err azmir dah tidur,malam ni azmir tidur rumah aku.esok baru dia balik"kata ikram ketika menjawab panggilan muiz
"kau siapa?"tanya muiz
"aku kawan azmir.k la aku bussy ni.bye"kata ikram lalu memutuskan panggilan
ikram kemudiannya baring mengiring sambil memeluk azmir seperti memeluk bantal peluk.

kereta ikram kemudiannya bergerak laju sambil membunyikan hon beberapa kali. aku melambai-lambai ke arah kereta ikram yang semakin jauh. aku kemudiannnya melangkah masuk ke dalam rumah.

"hai bang,tak pergi kelas ke hari ni?"tanya budak rumah sebelah
"oh,kelas aku petang nanti"kataku
"oo awal balik,keluar dari malam tadi ke?"
"ye"
"k la bang, saya g sekolah dulu."kata budak sebelah
"ok,eh jap, nama kau siapa?"tanyaku
"abang yang duduk serumah dengan abang ni tak bagitau ke nama saya?"
aku mengelengkan kepala
"hamzah nama saya, panggil am je"kata budak tu
"ok"
hamzah kemudiannya terus membonceng motorsikalnya keluar dari kawasan rumah.

aku melangkah kaki ke dalam rumah.sepi.suram. aku mengeluarkan telefon bimbitku lalu ku dail no muiz.

"hello kau kat ne?"tanyaku
"aku kat kolejla,kau kat ne?"tanya muiz kembali
"aku ada kat rumah"
"rumah kita ke rumah pakwe kau?"tanya muiz dalam nada sinis
"rumah kitala.kau tolong sain kan kedatangan aku harini kat kelas nanti. aku pening kepala la. tak larat nak pergi kolej"kataku lalu berbaring di sofa
"kau buat apa je dengan pakwe kau malam tadi sampai boleh pening ni?"tanya muiz
"tak de buat apala.k la, aku pening ni, kepala sakit la. kau buat jela apa yang aku suruh tu. ok, bye"kataku lalu memutuskan panggilan.

muiz kemudiannya berjalan seorang diri ke arah lift. setibanya di lift muiz melemparkan senyuman ke arah seorang gadis ayu berbaju kurung dan bertudung litup bewarna jingga.

"As ade kelas ke?"tanya muiz ke arah gadis tersebut
"ye,as ade kelas ni, abang pun ade kelas ke?"tanya hasnida kembali
"ye kat tingkat 6"jawab muiz

Hasnida merupakan gadis manis yang menjadi pujaan hati muiz. hingga kini muiz masih belum berani untuk meluahkan perasaannya kepada hasnida. muiz tidak mahu terburu-buru. muiz ingin hasnida juga mempunyai perasaan yang sama sepertinya. muiz tidak ingin hasnida menerimanya jika jiwa hasnida kosong. muiz ingin jiwa hasnida terisi dengan kasih sayang kepadanya dengan sendiri. muiz tidak ingin rasa cinta hasnida itu lahir saat muiz meluahkan perasaannya kepada hasnida.muiz ingin hasnida juga menerimanya saat jiwa hasnida sudah terisi dengan rasa suka dan cinta kepadanya. muiz juga tidak ingin jika dirinya hanya bertepuk sebelah tangan.muiz khuatir tatkala dia melafazkan cintanya dengan mudah hasnida menolak dirinya. biarkan segalanya berlaku sendiri.biarkan cinta itu hadir tanpa dipaksa. biarkan cinta itu menjadi cinta sejati. itulah cinta yang muiz inginkan.

"muiz,kenapa azmir tidak hadir ke kolej pada hari ini?"tanya nur syaqilah atau lebih mesra di panggil qila
"azmir sakit kepala. dia pening"jawab muiz
"azmir migrain ke?"teka qila
"bukanlah hanya pening biasa sahaja"muiz menyangkal tekaan nur syaqila
"saya risau ni"
"risau?oo rupanya qila ada hati pada azmir ye"usik muiz
"eh mane ade"nur syaqila tersipu-sipu
"habis tu,mengapa qila risau,lihat pipi qila pun sudah kemerah-merahan"
"ape ni muiz.janganlah kata begitu,sebenarnya azmir tu satu kumpulan dengan saya untuk tugasan yang pensyarah beri minggu lepas,ahli lain semua dah hantar bahagian tugasan masing-masing kepada saya,cuma azmir je yang belum beri saya apa-apa lagi.saya risau sebab lusa tugasan tersebut harus dihantar"jelas nur syaqilah
"oh macam tu. nanti saya sampai rumah saya tanya azmir mengenai hal ini"
"terima kasih muiz, awak boleh hubungi saya nanti,atau suruh sahaja azmir hubungi saya.penting tau"
"jangan risaulah,saya akan sampaikan nanti"janji muiz
"baiklah,terima kasih ye"

segala fail yang terbuka di meja di tutup ikram. sudah tiba waktu makan tengahari.waktu rehat bagi ikram dan pekerja-pekerja yang lain. ikram sempat mencetak beberapa dokumen penting untuk mesyuarat pada sebelah petangnya dengan ahli lembaga tertintingi syarikat tempat ikram bekerja. sebagai Senior Cretive Director,ikram bertanggung jawab dalam membentangkan idea-idea kreatif untuk memajukan perniagaan syrikat tempat dia bekerja. 'BUZZ' ikram terkejut apabila dia ingin menutup komputernya,tiba-tiba seseorang menghantarkan pesanan ringkas melalui Yahoo Massenger(YM) kepadanya.

'hi encem,dh lunch?'pesanan ringkas yang dihantar oleh seseorang yang mengunakan nickname maskulin82
'nk g la ni'balas ikram
'oh sorry for disturbing'
'nah im ok,so wassup?'
'i akn blek kl next week.so i igt nk jumpa u la nnt'
'u dh hbs keje ke kat Tokyo?'
'yup,i kan outstation 3 miggu je,so next week will be my last day kat tokyo.i tak sbr nak jump u.rindula sgt2'
'yeke,bgusla.i pun rindu kat u gak.sorry baby, i have to go'
'ok2 sowy gangu.i love u.tc encem.muah.'
'love u 2.muah'

ikram menghela nafas panjang. ikram lupa tentang Faizan yang mengunakan nickname 'maskulin82' yang bakal pulang dari outstation di tokyo. terpaksalah ikram lebih berhati-hati selepas ini.ikram tidak ingin azmir tahu tentang Faizan yang juga kekasih ikram

~bersambung~

03 September 2011

Aku Kan Ada ~part 10=~Asrama -akhir- ~



~Asrama -part akhir- ~

semua yang berada di bilik stor sukan tersebut tersentak dengan jeritan yusri. aswadi mula berpeluh dingin,syahid menutup kemaluannya dengan tapak tangan, begitu juga dengan hakimi.
air mata aku berterusan mengalir.

"korang buat apa ni?"tanya yusri
"eh yus!"wadi tersentak
"azmir,kenapa ni?.woi apa korang buat kat budak ni?!"tanya yusri
"wei bangang diam bodoh! kantoi nanti kang! macamlah kau tak pernah buat sebelum ni"kata hakimi
"binatang korang! adik aku ni! mir ok tak?"tanya yusri lalu merapatiku
aku mengesat air mata lalu memakai seluar.
"Azmir, kau ok tak?apa yang diorang buat kat kau?"muiz menerpa masuk

aku masih menangis teresak-esak. hakimi berlari keluar dari stor sukan tersebut.muiz datang memeluk bahuku.

"apa korang buat kat adik aku ni?!"tanya yusri dengan nada tinggi
"diam bangang! kang tak pasal-pasal warden datang bodoh!"bentak aswadi
"apa yang kau buat kat dia?hah?!"marah yusri sambil menolak-nolak aswadi
"aku buat apa yang selalu kau buatlah!"lawan aswadi lalu menolak badan yusri kembali
"dia ni adik aku, tergamak kau makan adik kawan kau sendiri?!"
"wei,tergamak pale abahmu! yang kau lak?ape kes? makan adik sendiri..abang konon! bla lah kau!"
"kau cakap ape ni?"soal yusri
"tak payahla yus,aku boleh report kat warden yang kau buat perkara tak senonoh kat budak ni,aku boleh je report kat warden dari haritu lagi. tapi sebab kau ni member aku, aku kunci mulut."
"baguslah kalau macam tu,tapi masalahnya kenapa kau nak makan adik aku lak?!"
"oo selama ni kita makan boleh je kongsi-kongsi, kenapa lak dengan budak ni tak boleh?kau cakap dengan aku sekarang,sejak budak ni ade,kau lupa kawanlah yus,kau dah tak macam dulu, kawan kau tolak tepi"suara aswadi lantang. yusri tmengetap bibirnya.terdiam.lalu menundukkan mukanya.

"wei ni ape yang bising-bising ni?!"jerkah warden dari luar pintu.
"takde ape pakcik"jawab aswadi terketar-ketar
"mane boleh takde ape,ni korang buat apa ramai-ramai kat dalam stor memalam gini,korang isap rokok ek?!"warden bersuara lantang
"eh takde pakcik, kami tak isap rokok, ni budak-budak ni yang isap rokok!"akhirnya syahid bersuara.
"huh?"muiz terpinga-pinga
"betul kamu yang isap rokok?"tanya warden ke arah aku dan muiz.
"ye pakcik, kitorang tangkap budak-budak ni isap rokok kat belakang tandas tadi. tu yang kami bawa masuk kat dalam stor ni"
"mane ade pakcik"muiz membidas
"kau berani nak cakap tipu lak,aku yang tangkap kau tadi,ni rokok yang dorang isap pakcik,kami rampas tadi"kata aswadi
"betul ni yusri?"warden bertanyakan hal tersebut kepada yusri yang dari tadi membisu seribu bahasa.
"be..betul pakcik"yusri menjawab perlahan. aku terkejut dan tersentak.dadaku berdegup kencang.
"nama kamu siapa?"tanya warden serius

Keesokan paginya seawal pukul 9 pagi, aku dan muiz sudah berdiri terpacak dimuka pintu pejabat pengetua. selang 15 minit kemudian emak dan ayahku datang. belum sempat pengetua berkata apa-apa, ayahku sudah menghadiahkan pelempang di pipi kananku. muiz cuba menghalang tapi dimarahi oleh ayahku. aku terdiam. pedih pipiku menahan rasa sakit dari pelempang ayahku. namun pedih hati ini amat menguris jiwa hingga bercucuran keluar air mata ini.pedih hatiku bila mengenangkan yusri yang kononya abang angkatku berpaling tadah dariku hingga memerangkapku ke dalam situasi ini.

aku mengemaskan segala pakaianku dan dimasukkan kedalam beg baju, begitu juga dengan muiz. suasana pagi di bilik dorm agak sunyi.cuma kedengaran sayup-sayup suara esakan tangisan ku.

"sudah lah tu mir, tak yah la nak nangis-nangis lagi."pujuk muiz.
aku tetap teresak-esak. pintu bilik dorm terkuak. kelihatan susuk tubuh seorang lelaki. aku segera memalingkan muka dari melihat yusri yang berdiri di muka pintu tersebut. yusri berjalan ke arah katilku.

"abang mintak maaf."luah yusri

aku senyap tanpa sebarang bunyi keluar dari mulutku. terkunci rapi bibirku. muiz selesai mengemas barangan miliknya.

"jom mir,aku dah siap dah ni"kata muiz lalu mengendong beg pakaiannya.
"ok"kataku lalu menzip beg pakaianku.
"mir kejap."yusri memegang tanganku
aku menepis
"mir maafkan abang mir"
"cepatlah mir, jom kita pergi"kata muiz
"weikau nak pergi kau gerak dulu. aku ada hal nak cakap dengan azmir"arah yusri
"dah takde apa nak cakap bang, saya dah kene buang sekolah pun,cakap banyak pun tak guna,bukannya saya boleh masuk sekolah semula"kataku
"maafkan abang dik,abang terpaksa cakap macam tu kat warden, sebab abang"
"sebab abang nak selamatkan kawan-kawan abang.saya yang jadi mangsa kene buang sekolah"kataku
"mir jangan macam ni"kata yusri lalu mengengam tanganku
"dah jom gerak mir"muiz meyampuk
"wei kau nak gerak,kau pergi jela dulu!"marah yusri
"kau pergi dulu mir,jap lagi aku ikut"kataku
"hah?dah lambat ni,cepatlah"
"kau dengarkan apa budak ni cakap,kau pergi jela dulu"arah yusri

 muiz berjalan laju meninggalkan yusri dan azmir berdua-duaan. muiz kecewa dengan azmir. setelah apa yang berlaku,azmir masih mahu bersama dengan yusri.

"abang mintak maaf"nada yusri seakan memujuk
"ok"kataku lalu menyandang beg pakaian
"lepas ni abang akan rindu kat azmir,hanya azmir je adik yang abang ada"kata yusri lalu memlukku
"abang akan dapat ramai lagi adik lepas ni"kata aku lalu berunudr menjauhi yusri
"abang sayang azmir seorang je, tak akan ada adik lagi buat abang"kata yusri.
aku berdiam diri. yusri menoleh kiri dan kanan. tiada siapa di dalam bilik dorm tersebut melainkan aku dan dia.
"azmir sayang abang?"tanya yusri ketika mengusap rambut ku
aku menundukkan muka. yusri mengangkat daguku lalu mencium bibirku. lembut dan mesra. aku menolak manja badan yusri.
"saya kene pergi ni.bye"kataku
"azmir belum jawap lagi soalan abang?"
"ermm ye, saya sayang abang"kataku lalu berlalu pergi. yusri memegang tanganku.
"walaupun kita jauh lepas ni. abang akan selalu ingat kat adik abang ni"kata yusri. aku cuba untuk tersenyum.
"abang akan pastikan,yang kita akan tetap bersama kelak"kata yusri sungguh-sungguh.aku hanya menganguk dan melangkah keluar dari bilik dorm.

"bangun sayang,kita dah nak sampai dah ni"kejut ikram sambil mengusap lembut rambutku.
aku terjaga dari tidur.
"lena awak tidur,letih sangat ke hari ni?"tanya iqram sambil menukar gear kereta.

aku hanya tersenyum lalu mengalihkan pandanganku ke luar tingkap. memoriku terhadap yusri masih mekar dalam ingatanku. sehingga ke hari ini aku masih tidak ketemu yusri. sejak aku melangkah keluar dari sekolah berasrama penuh,aku tidak pernah berjumpa dengan yusri lagi. memang aku merindui yusri. namun pasti yusri sudah mempunyai adik angkat yang lebih baik dari aku atau mungkin yusri kini sudah menjadi suami orang. aku tidak mengetahui apa yang sedang yusri lakukan sekarang.

kereta ikram kembali bergerak apabila lampu isyarat bertukat hijau. sambil iqram tekun memandu, aku pula semakin mengingati yusri..dimanakah yusri berada sekarang. ingin benar aku bertemu dengannya.

~bersambung~

28 August 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin

SALAM SYAWAL BUAT PENGUNJUNG BLOG AKU..SEANDAINYA KAMU MERASA ADA YANG KURANG DARIKU DARI SEGI PENYAMPAIAN CERITA CERPEN,NOVEL AKU..AKU MINTAK AMPUN ..SEMPENA SYAWAL INI KU HARAP SEGALA KESALAHANKU KEALPAANKU TERHADAP KAMU SEMUA HARAP DIMAAFI..






~P/S: SIRI AKU KAN ADA AKAN DISIARKN SEMULA SELEPAS SYAWAL(23/8/2011), DAN NOVEL URUTAN CINTA 2 AKAN DISIARKAN PADA AWAL TAHUN 2012(INSYAALLAH)~



24 August 2011

Aku Kan Ada ~part 9=~Asrama -part 7- ~



~Asrama -part7- ~

“lagi 15 minit lagi lampu nak padam.budak tu sampai je,memang nahas la dia”bisik aswadi kepada hakimi.
“aku takut kalau yusri dapat tau pasal ni. mati kita nanti”risau hakimi
“kau dengan syahid cover line. Lepas tu nanti gilir-gilir layan budak tu.ada paham?”kata aswadi

Muiz baring di atas katil.lampu bilik mula terpadam. Aku bangkit dari katil dan memakai selipar.

“kau nak kemana ni?”tegur muiz
“nak pergi tandas sebentar”kataku
“kau nak pergi merokok kan?”tanya muiz
“ni yang terakhir iz,lepas ni aku dah tak merokok lagi”janjiku
“tak payahlah. Kalau kantoi dengan warden nanti boleh kena buang sekolah tau”
“muiz,ini last.lepas ni aku tak merokok lagi. aku janji”kataku menyakinkan muiz.
“jangan lambat”kata muiz lalu memalingkan mukanya.

Aku segera keluar dari bilik dorm secara senyap-senyap. Aku tidak sabar untuk berjumpa dengan yusri. Aku rindu kepadanya. Setiap langkah ku atur rapi walaupun laju tapi bunyi derap langkahku amat perlahan. Peluh mula membasahi muka dan leherku.

Yusri melangkah keluar dari bilik dormnya dan menuju ke tandas. Mukanya di basuh dengan air. Matanya terkebil-kebil dek kesegaran yang dirasainya. Rambutnya dirapikan. Agak panjang rambut yusri. Namun yusri merupakan bintang hoki yang terkenal di sekolah ini. cikgu tidak begitu menekankan displin kepadanya. Mungkin risau akan menjejaskan prestasi permainannya nanti.

Yusri terhidu bau asap rokok. yusri berjalan kehujung koridor yang agak gelap dan dalam kesamaran malam itu yusri lihat ada tiga lembaga sedang merokok. Yusri tersenyum.

“mana budak ni?dah pukul berapa ni?”tanya syahid
“sabarlah kejap lagi sampailah”kata hakimi
“mana boleh tahan ni. dah lama tak buang air ni”kata syahid lalu mencangkung
“melancap je ar”kata hakimi
“asyik melancap je, bosan ar”kata syahid
“isyhhh diam..aku dengar bunyi tapak kaki ar”tegur aswadi
“wei jangan..seram ni”kata hakimi

Aku akhirnya tiba di belakang tandas. Aku melihat aswadi dan syahid sedang mencangkung dan hakimi berdiri menghisap rokok. tapi dimana yusri?

“sampai pun”kata aswadi lalu memeluk bahuku
“mana abang yusri?”tanyaku
“yusri ada kat dalam bilik,dia tunggu kau kat sana,jom”kata aswadi

Aswadi berjalan sambil memeluk erat bahuku. Agak rimas dibuatnya. Manakala syahid dan hakimi berjalan di belakangku. Aku berjalan menuju ke bilik stor sukan yang sebelum ini pernah ku kunjungi ketika kantoi bersama arshad dulu.

“mana abang yusri?”soalku
“duduklah dulu.kejap lagi dia datanglah”kata syahed
Aswadi mendekatiku. Aswadi duduk disebelahku. Aku terkejut ketika aswadi memelukku.

“apa ni bang?”tanyaku lalu menolak badan aswadi.
“dengan yusri kau bagi.kenapa dengan aku tak pula?”
“bagi apa?”
“bagi ni”kata aswadi lalu meramas kemaluanku.
“jangan ar.aku tak suka”marahku

Aswadi kemudiaannya mencium pipi dan mulutku. Aku berpaling dan meronta-ronta. Aswadi berterusan menjilat bibirku
“geli ar bab*!”kataku lalu menendang perut aswadi.
“celaka punya budak. Kau tendang aku!”tengking aswadi
"ape lagi wadi,belasah je budak ni!"arah syahid
"ed, kau pegang tangan budak ni"arah aswadi pula
"kimi,kau pegang kaki dia lak."pinta aswadi
"woi..lepaskan aku. lepas lah!"jerit aku
"diam!"marah aswadi lalu menumbuk mukaku
"arghh tolonglah, janganlah buat macam ni kat saya,tolong ar bang,tolong lepaskan saya"rayu aku

aswadi membuka bajunya. seluar tracksuit yang dipakainya dilondehkan ke paras lutut. kepalaku ditekapkan di seluar dalam aswadi. aku meronta-ronta. air mataku semakin deras mengalir keluar.

"jilatlah bodoh"arah aswadi
"tak naklah bang"rayuku

hakimi kemudiannya melondehkan seluar yang ku pakai. syahid pula membuka zip seluar jeansnya.lalu mengeluarkan batang koneknya yang begitu tebal dan berbulu lebat.
syahid mengetuk-getuk batang koneknya dikepalaku bagi memberi eraksi pada batang koneknya supaya mengeras dan menegang.

muiz terjaga dari tidur, matanya digosok beberapa kali. pandangannya mula jelas walaupun suasana bilik tersebut. muiz mengeleng-gelengkan kepala. katil azmiramasih kemas. azmir tiada. muiz melihat jam tangannya yang di simpannya di bawah bantal. sudah hampir pukul 1 pagi. muiz bangkit lalu berjalan keluar dari bilik.

syahid menekan-nekan kepala koneknya dimulutku. aku mengetap bibirku bagi menghalang kemasukan batang konek syahid ke dalam mulutku. air mataku masih mengalir membasahi pipiku.aswadi memusingkan badanku dan menolakku di sebuah meja. badanku tertiarap di atas meja tersebut. rambutku ditarik syahid. batang koneknya di jolok lagi kemulutku.

"buka mulut bangang!"arah syahid sambil menarik rambutku.
"ahh"aku mengerang kesakitan akibat rambutku ditarik kuat.

syahid terus menjolokkan batang koneknya apabila mulutku terbuka. aku tak tahan. ruang mulutku dipenuhi dengan batang konek syahid yang besar serta berbulu lebat. muka ku berubah kemerah-merahan. aku hampir tersedak dan ingin termuntah.
aswadi meludah lubangku. kepala koneknya di gesel-geselkan di lubangku. adakah aswadi akan melakukan perkara yang sama seperti apa yang dilakukan yusri kepadaku dulu?! aku benar-benar takut jika perkara itu berulang lagi!

yusri berjalan lambat ke kawasan tadi. yusri sedikit pelik melihat tiada siapa disitu. yusri terpandang akan bilik stor sukan yang menyala lampunya. yusri mengatur langkahnya ke arah bilik tersebut. muiz hairan melihat yusri berada disitu. yusri tidak sedar akan muiz yang sedang memerhatikannya dari jauh. muiz sudah dapat menduga yusri pasti akan bertemu dengan azmir. muiz mengikuti yusri secara senyap-senyap supaya yusri tidak menyedarinya.

"arghh ketat sial lubang budak ni"kata aswadi.
"jolok jela.lama-lama longgar ar hehe"kata hakimi yang sedang mengurut-urut batangnya yang mengeras itu.

"Woi!! kau buat apa ni??!!"jerit yusri di muka pintu

~bersambung~

22 August 2011

Aku Kan Ada ~part 8=~Asrama -part 6- ~



~Asrama -part6- ~

Perbualan mereka terhenti apabila guru yang mengajar subjek Sejarah masuk ke dalam kelas mereka.

Aku duduk di atas bangku di bawah sebtang pokok. Sudah puas ku cari muiz.di dalam kelas,di perpustakaan di kantin dan tdi dalam tandas. Namun muiz tiada. Muiz tidak sebegini. Selalunya muiz tidak berlengang dariku.sentiasa ada disisiku. Hari ini,muiz lain.semasa di dalam kelas tadi dia tidak banyak bercakap denganku dan sekarang waktu rehat pun muiz tiada.tidak keluar makan bersamaku.

Sebentar lagi loceng akan berbunyi. Semua pelajar akan masuk ke kelas masing-masing untuk meneruskan sesi pembelajaran. Aku mula bangkit dari bangku untuk bergerak ke dalam kelas.

“wei budak tunggu jap”panggil aswadi
“nak pe bang?”tanyaku sambil menyisir rambut. Aswadi menghampiriku bersama hakimi dan syahid
“malam ni aku nak kau datang kat tempat biasa. Yusri nak jumpa kau gak”kata aswadi.
“tempat biasa?kat mana?”tanyaku
“kat belakang tandas la”sampuk hakimi
“pukul berapa?”tanyaku
“lepas lampu padam”kata hakimi lagi
“ok”jawabku

Aku melangkah perlahan ke dalam kelas. Fikiranku kini tertumpu pada muiz. Dimana muiz sekarang?mengapa muiz tidak mahu bersamaku lagi.

“serius ke kau nak buat ni?”tanya syahid
“ye ar”kata aswadi sambil memerhatikan azmir masuk ke dalam kelas
“kalau yusri tau pasal ni mampus wo”kata syahid
“peduli ape aku!”tegas aswadi lalu berjalan ke arah kantin

Aku melangkah masuk ke kelas berseorangan. Didalam kelas aku lihat muiz sedang rancak berborak dengan azri. Aku menghampiri mereka. Air muka muiz berubah ketika aku duduk disebelah azri.

“kau pergi mana tadi muiz?puas aku cari”tanyaku
“pergi jumpa cikgu. Hantar folio sejarah”jawab muiz
“kenapa tak ajak aku sekali?”tanyaku
“aku tak nak gangu kau jumpa abang angkat kau”perli muiz
“mir kau dah ade abang angkat?”tanya azri
“eh mane ade!”tegasku. aku pelik dengan sikap muiz. Seolah-olah ingin mendedahkan rahsiaku
“habis tu yang muiz kata ni apa?”soal azri lagi
“tak dela. Aku gurau je”sampuk muiz.
Aku mula tidak selesa. Aku terasa hati dengan sikap muiz sekarang.

Kelas akhirnya berakhir. Aku berjalan lemah kembali ke bilik dorm. Aku dapat rasakan aku akan kehilangan seorang lagi rakan karib ku muiz. Aku tahu muiz tidak suka bila aku rapat dengan yusri. Tapi aku tidak terdaya untuk menjauhkan diri dari yusri. Aku betul-betul suka pada yusri. Cara layanannya amat ku senangi. Aku tidak pernah dibelai manja sebegitu. Jika di rumah aku selalu diketepikan oleh ibuku dan yahku kerana mereka lebih mementingkan adikku dari aku. Aku hilang kasih sayang dari mereka. Tapi apabila aku bersama dengan yusri. Aku dapat rasakan keseronakan dibelai dan dimanja.

Malam ini aku akan bertemu dengan yusri di belakang tandas. Tidak sabar untuk aku berjumpa dengan mereka. Mengikut kata aswadi, rakan yusri pada tengahari tadi, yusri menantiku selepas lampu bilik dorm di padamkan. Tidak sabar aku untuk berjumpa dengannya.

“kenapa kau beritahu azri tadi yang aku ada abang angkat?”tanyaku kepada muiz
“kenapa? tak boleh ke?”tanya muiz
“kau nak malu kan aku ke?”tanyaku lagi
“malu apa lak?”
“yela, lepas ni mesti azri kecoh kat semua orang yang aku ni kekasih yusri”kataku
“kekasih?aku cakap tadi yang yusri tu abang angkat kau,bukannya kekasih! Atau kau memang kekasih dia?”soal muiz serius
“lantak ar kalau aku ni kekasih dia.yang kau sibuk pehal?”
“Ya Allah,azmir. berdosa tau bercinta dengan kaum sendiri! Kau nak jadi apa ni?kalau mak dan ayah kau tahu pasal ni. mati kau.”tegas muiz
Aku terdiam. Memang betul kata muiz. Tapi aku tak boleh nak menafikan perasaan aku ini pada yusri.
“kau nak pergi mana tu?kau nak jumpa yusri ke? Cukup-cukuplah mir!”jerit muiz bila melihatku melangkah keluar dari bilik dorm.

aku berdiri dibucu koridor blok A2 yang menjadi asrama lelaki  bagi pelajar tingkatan tiga. Pemnadangan dari koridor tersebut terus ke padang hoki. Aku dapat melihat jelas yusri sedang berlatih hoki dengan rakan-rakannya. Memang benar kata muiz. Aku sudah berubah. Aku menjadi seseorang yang sukakan lelaki,homoseksual atau gay. Setiap kali aku melihat yusri aku begitu gembira bagaikan dilamun cinta. Yusri sedar bahawa aku sedang melihatnya bermain dan sesekali dia akan melambai ke arahku sambil tersenyum dan mengenyitkan matanya yang kuyu itu. Aku bagaikan nak gila melihat gelagat yusri.

“mir, hujung minggu ni aku nak balik rumah”kata muiz yang hanya bertuala ketika kami sama-sama melangkah masuk ke dalam bilik air.
“kenapa?”tanyaku
“hari sabtu nanti hari jadi kakak aku”kata muiz
“oo. Sampaikan salam aku kat dia”kataku lalu menangalkan baju
“sampaikan?,kau tak nak ikut sekali ke?”tanya muiz
“buat apa, majlis tu nanti untuk keluarga kau je.”
“apa lah kau ni. aku dah anggap kau tu macam ahli keluarga aku gak. Kau ikut aku nanti tau”kata muiz bersungguh-sungguh
Aku terdiam. Aku memandang muiz melangkah masuk ke dalam bilik tandas.sebelum muiz mengunci pintu, muiz menanggalkan tuala yang menutupi badannya. Dadaku berombak apabila melihat muiz berbogel.aku segera masuk ke dalam bilik tandas sebelah.

Aku sedikit pelik,jika sebelum ini aku tidak merasakan apa-apa ketika melihat muiz atau lelaki lain berbogel,tapi sebentar tadi aku merasakan lain. Aku tidak pernah merasakan begini sebelum ini. seolah teruja atau berahi melihat kaum sendiri berbogel. Memang sah,aku dah berubah!

~bersambung~

Aku Kan Ada ~part 7=~Asrama -part 5- ~



~Asrama -part5- ~

Aku menjadi binggung. Aku tidak mengerti apa yang sedang berlaku. Aku melihat arshad mula mengigil. Arshad sebenarnya seorang yang penakut. Tapi berani untuk membuat kesalahan Cuma takut untuk menghadapi hukuman. Aku hanya mengenali dua dari empat lelaki yang berada di dalam bilik itu. Yusri dan aswadi merupakan pemain hoki sekolah yang popular, lagi dua lelaki itu tidak ku kenali,namun aku percaya mereka juga adalah pelajar senior.

“wei budak, aku nak lepas ni kau balik dorm kau. Jangan kau datang kat sini untuk isap rokok lagi. paham! Dah berambus!”marah lelaki yang menagkapku tadi kepada arshad. arshad berlari laju menuju ke bilik dormnya.
“kenapa kau lepaskan budak tu?”tanya seorang lagi lelaki dalam bilik itu.
“aku dah hilang mood dah. Baik aku balik tidur”kata lelaki itu lalukeluar dari bilik
“kau makanlah sorang-sorang budak ni yus,makan sampai puas!”kata aswadi lalu berjalan keluar dari bilik di ikuti lelaki yang menangkapku tadi.

“mir tak apa-apa?”tanya yusri
“ok je”jawabku.
Lampu bilik di padam yusri.kami berdua berjalan keluar bersama dari bilik.

“abang nak buat apa sebenarnya tadi dengan dorang?”tanyaku
Yusri tersenyum.tidak menjawab soalanku.
“dah jom ikut abang”kata yusri lalu menarik tanganku.

Kami berdua berjalan berpimpinan tangan. Aku tidak tahu kemana yusri ingin membawaku. Sesekali yusri menyuruhku tunduk apabila ada cahaya dari suluhan lampu suluh warden yang membuat rondaan. Aku dan yusri duduk berdua di koridor blok lama di belakang surau. Suasana agak gelap hanya cahaya lampu jalan yang menerangi penjuru bangunan.

Muiz sedar dari tidurnya. Perutnya tiba-tiba memulas sakit. Muiz tidak tahan ingin membuang air. Muiz berjalan perlahan ke katil azmir. selimut diselak muiz dan alangkah terkejutnya muiz apabila mendapati azmir tiada. Di sebalik selimut itu terbaring keras bantal peluk milik azmir. muiz masak dengan perangai sahabatnya itu. Azmir tidak serik-serik lagi. muiz pasti azmir sekarang ini sedang merokok bersama arshad. Muiz segera ke tandas. Perutnya sakit untuk membuang air.

“kau nak tak rokok ni?”tanya kawan aswadi ketika mereka bertiga kembali ke bilik dorm.
“simpan jela.”jawab aswadi
“qimie,kau nak tak?”
“kau simpan jela dulu Ed”kata qimie atau nama sebenarnya hakimi
“kenapa muka kau masam je ni?”tanya ed atau Syahid kepada aswadi
“aku tak paham lah dengan yusri tu,selama ni kalau dapat je budak terus on,tapi malam ni lak lain. Dah la budak tu jambu sangat ku tengok. Yusri lak lelebih. Nak makan sorang ar tu”rungut aswadi
“lantak dialah”balas hakimi

Aku melabuhkan punggungku disebelah yusri. Kami berdua duduk di atas tangki air besar. Aku tak tahu lak tempat ini boleh masuk, cantik lak tu permandangan kat sini. Yusri memeluk badanku supaya bersandar di badannya. Aku mengemgam erat tangan yusri. Terus terang ku katakan, yang aku sebenarnya tidak pernah menyangka aku akan berbuat begitu kepada yusri yang merupakan seorang lelaki. Lelaki yang meragut keterunaanku.

“cantik kan langit malam ni?”kata yusri memulakan perbualan
“erm”jawabku
Yusri mencium dahiku. Kepalanya digesel-geselkan ke kepalaku
“kenapa abang jadi macam ni?”tanyaku
“jadi apa?”
“suka kat lelaki”kataku
Yusri terdiam. Bunyi cengkerik mengantikan suara yusri kini. Yusri terdiam agak lama.
“abang jadi mangsa”katanya
“mangsa?”
“azmir muda lagi. banyak benda tak tahu.lambat laun nanti azmir akan mengerti”kata yusri

Mulutku terkunci. Banyak persoalan mula timbul di benak fikiran ini. awan langit yang gelap itu di limpahi dengan cahaya kerdipan bintang mengantikan bulan yang tidak muncul pada malam ini. suasana dingin menikam tulang. Aku mengigil sedikit. Yusri memeluk ku erat. Agaknya sedar akan ksejukan yang ku alami. Yusri merapatkan bibirnya k leherku. Leherku disedut dan hisapnya manja. Bulu roma ku meremang tak kala lidahnya menjilat-jilat telingaku.

Hampir sejam aku duduk berdua dengan yusri di tangki air. Yusri menghantarku kebilik. Yusri sempat mencium pipiku sebelum berlalu pergi. Aku hanya tersenyum. Aku kembali ke katilku. Sedikit terkejut melihat katilku tidak seperti yang ku tinggalkan tadi.

“baru balik ke?”tegur muiz
“haaii terkejut aku”aku terkejut apabila mendapati muiz masih belum tidur lagi
“dah puas ke tadi?”tanya muiz
“puas? Apa yang puas?”tanyaku hairan
Aku melabuhkan punggung ku ke katil.
“berdating dengan yusri”kata muiz
“apa?macam mane kau tahu?”tanyaku
“aku nampak kau dengan dia tadi berpelukan kat atas tangki air kat blok D”
Aku terkejut. Dadaku berombak-ombak.
“kau memang dah berubah kan sekarang ni”tambah muiz lagi
Aku tidak berkata apa-apa, aku lantas baring dan menarik selimut bagi menutupi badanku
“mir, kau tahu tak apa yang kau buat tu salah.”kata muiz
“dulu kau gak yang tak suka bila yusri buat kau macam tu tapi kenapa sekarang dah lain?”
“mir,aku tak nak kau berubah”tambah muiz lagi
Aku hanya berdiam diri. Suasana sunyi. Hanya bunyi kipas yang berputar ligat di syiling kedengaran. Begitu juga dengan dengkuran dari pelajar lain.

“yusri,sini jap”panggil aswadi
“pehal?”tanya yusri bila mendekati aswadi yang sedang duduk dengan hakimi di dalam kelas
“hujung minggu ni nak keluar tak?”tanya hakimi
“pergi mana?”
“macam biasa lah. Aku nak keluar dengan awek aku.  Wadi pun nak keluar dengan awek dia gak. Kau ajak lah awek kau sekali”cadang hakimi
“ok boleh je.”kata yusri
“aku nak kau bawak Julia,awek kau bukan dengan budak jambu tu”tegas aswadi
“pehal kau cakap macam tu lak?”soal yusri kehairanan
“sekarang ni aku nampak kau dengan budak jambu tu bukan main rapat lagi.”kata aswadi
“budak tu aku dah anggap macam adik aku.sebab tu aku rapat dengan dia”
“memangla rapat,sebab hari-hari kau leh dapat”perli aswadi
“dapat ape?”
“eleh,tak payahla kau nak berdalih lagi.buat-buat tak tahu lak”
“bukan senang nak dapat kat dalam ni.kalau dah dapat seorang,kena jaga elok-elok,jangan sampai terlepas.”kata yusri sambil tersenyum.
~bersambung~

20 August 2011

Aku Kan Ada ~part 6=~Asrama -part4- ~



~Asrama -part4- ~

Azmir berjalan masuk bersama yusri ke dalam tandas. Dari jauh, muiz melihat azmir dan yusri berjalan berdua ke dalam tandas. Muiz merasakan lain melihat gaya yusri dan azmir. muiz berdiri.

“kau nak pergi mana pulak ni?”tanya azri
“ri,kau tunggu sini jap,aku nak pergi toilet gak lah.tetibe je nak terkencing ni”kata muiz lalu berjalan laju menuju ke tandas.

Semasa aku berada di dalam tandas yusri hanya tersenyum memerhatikan tingkah laku ku. Aku membasuh tangan di sinki. Memandangkan tiada orang di dalam tandas,yusri berani memelukku dari belakang.

“tak nak la bang.”kataku sambil cuba merungkaikan pelukan yusri.
“kenapa ni?abang sayanglah kat azmir”kata yusri lalu memelukku lagi
“saya rimas lah.”kataku yang kemudiannya menolak kuat badan yusri.
“adik, abang sebenarnya teringin nak ada adik lelaki macam azmir tau. Abang tak de adik lelaki. Jadi bila dapat adik lelaki macam azmir ni abang rasa bahgia sangat.”jelas yusri. Aku hanya membatukan diri.
“mir. Mir jadilah adik abang k. abang akan jaga mir elok-elok. Mir cakap je kat abang kalau ada budak yang buli mir ke yang kacau mir ke, mir cakap je dengan abang. Abang akan ajar budak tu. Abang tak nak dorang gangu adik abang, abang sayang sangat kat azmir”kata yusri. Aku begitu terharu mendengar kata-kata yusri. Setiap baris kata yang lahir dari mulutnya kedengaran begitu tulus dan ikhlas, ditambahkan lagi dengan air mukanya yang manis. Aku dapat rasakan kata-kata yusri adalah ikhlas.

Aku terkejut apabila mendengar bunyi tapak kasut di muka pintu tandas. Kelihatan muiz berjalan masuk mendekatiku. Air muka yusri berubah marah dan bengis.

“mir,kau buat apa dengan dia?”tanya muiz
“yang kau sibuk pehal?”tanya yusri sambil menolak-nolak badan muiz.
“bang jangan. Ni kawan baik saya, muiz”kataku
“muiz?kawan baik?kau nak tahu aku sape?aku ni abang angkat azmir. aku nak jumpa dia,salah ke?”tanya yusri dalam nada meninggi
“abang angkat?”muiz pelik
“kenapa?tak boleh ke?”tanya yusri
“mir,betul ke ni?”tanya muiz kepadaku
Aku berdiam diri.kepala aku terangguk dua kali.
Air muka muiz berubah. Muiz terkejut. Tidak menyangka bahwa kawan karibnya masih lagi berhubung dengan yusri walaupun sudah dilarangnya.
Aku melangkahkan kaki keluar dari tandas. Aku mula malu dengan muiz.

“lepas ni kau jangan kacau azmir lagi. dia tu adik aku kau paham?!”tengking yusri
“aku tak kira,kau tu yang jangan kacau azmir lagi. azmir dah ceritakan apa yang kau buat kat dia. Kenapa kau buat benda tu kat dia hah?”tanya muiz dengan lantang dan berani
“oo sudah pandai melawan ye,kau fikir kau sape hah?azmir tu handsome,aku suka kat dia sebab tu aku buat dia jadi adik angkat aku. Tak kan dengan kau lak. dah lah tak handsome,buruk aku tengok! Aku malas nak layan budak macam kau ni la, kira kau bertuahlah aku tak belasah kau kat sini”kata yusri sambil menolak badan muiz dan berlalu pergi.
Muiz tertunduk diam. Cukup malu dirasakannya bila mendengar kata-kata hinaan daripada yusri.

Malam itu sekali lagi aku mengajak arshad merokok di belakang tandas blok senior. Tepat pukul 12 malam, apabila semua pelajar sudah tidur begitu juga dengan muiz yang tidur awal sejam dari tadi,aku melangkah keluar bilik dorm secara senyap-senyap untuk ke dorm arshad.

Aku hanya berselipar jepun melangkah senyap agar tiada siapa yang sedar akan aku yang masih belum tidur lagi. mataku meliar memandang sekeliling dalam kegelapan malam. Langkahku terhenti apabila mendengar bunyi derapan kaki dari arah bawah tangga menuju ke tingkat atas. Di tingkat aku berdiri sekarang. Aku mula mengatur langkah ke tandas berdekatan.

“woi!”jerit seseorang dibelakangku.
Akhirnya aku tertangkap. Aku berdiri kaku.langkahku dimatikan.
“kau nak pergi mana?”
“tan.tan..tandas”jawabku tersangkut-sangkut
“tak kan kat sebelah sana tak de toilet sampai kau kena ke sini lak?”tanya lelaki tersebut.
Aku terdiam. Suasana gelap begitu menyukarkan aku untuk melihat dengan siapa aku bercakap.
“kau nak pergi isap rokok kan?”tanya lelaki itu lagi.
“bukanlah.”
“tak payah nak tipu aku lagi.aku dah tangkap seorang budak junior tadi yang try nak isap rokok kat port biasa.kau pun nak pergi isap rokok kan?”
“mane ade”
“dah ikut aku”tarik lelaki itu
Aku hanya mengikut lelaki tersebut. aku tidak melawan. Aku akur dengan kehendaknya.

Akhirnya aku dibawa ke dalam sebuah bilik. Di situ terdapat empat pelajar senior dan seorang pelajar sebaya denganku. –arshad. Aku terkejut apabila melihat arshad yang sedang tertunduk. Aku bertambah terkejut melihat yusri turut berada di situ.

“ni kawan kau kan yang nak isap rokok dengan kau?”tanya lelaki tadi.
“ye”jawab arshad
“ni sorang lagi budak yang isap rokok kat port biasa tu”kata lelaki itu kepada rakan-rakannya.
“azmir isap rokok dengan budak ni ke?”tanya yusri
“ye”jawabku pendek.
Yusri melangkah merapatiku.
“aku rasa malam ni kita lepaskanlah je budak-budak ni”kata yusri
“pehal lak nak lepaskan dorang ni?”tanya seorang kawan yusri bernama Aswadi
“biarlah untuk malam ni. korang ada rokok tak?”tanya yusri kepadaku
“ni”aku mengeluarkan sekotak rokok dunhill 14 yang baru ku beli pada hari jumaat lepas ketika kami semua keluar dari asrama untuk solat jumaat di masjid berdekatan. Aku mengambil peluang dengan kawan-kawanku untuk keluar membeli rokok.
“kita rampas je rokok budak-budak ni.”kata yusri
“tak buat tu ke?”tanya lelaki yang menagkapku tadi
“lain hari”kata yusri
“kalau kau tak nak,kau boleh bla. Aku nak budak jambu ni”kata aswadi
“wei. budak ni aku punya.”kata yusri lalu berdiri di hadapanku
“kau nak makan sorang?”tanya aswadi
“budak ni special untuk aku.”kata yusri


~bersambung~

18 August 2011

Aku Kan Ada ~part 5=~Asrama -part3- ~



~Asrama -part3- ~

Yusri kemudianya ke padang hoki. Sebelum dia mengambil kayu hoki yusri sempat mengenyitkan matanya ke arah aku. Aku hanya membalas dengan sebutir senyuman kosong.

“kau pergi mana dengan yusri?”tanya muiz ketika menghampiri aku yang sedang duduk di bangku
“tak de mana”jawabku
“mir,kau kawan aku,sejak kita masuk sekolah ni kau dah banyak berubah. Dulu kau tak macam ni,kenapa ni?”tanya muiz lalu duduk di sebalahku
Aku hanya berdiam diri. Hatiku sedih, mengenangkan apa yang ku lalui sepanjang disini. betul kata muiz, aku banyak berubah, semua ni akibat dari pergaulan dengan rakan-rakan yang salah iaitu rakan-rakan yang bermasalah.
“mir,kau ok ke?”tanya muiz sambil mengusap lembut bahuku
“aku nak pergi mandi.aku letih ni”kataku lalu bangkit dari bangku dan berjalan lemah ke bilik dorm. Aku sempat menoleh ke arah yusri. Yusri sedang leka bermain hoki dengan teman-temannya.

Ketika mandi aku menyentuh lubang duburku. Bengkak di duburku semakin susut. Tapi rasa perit masih ada bila aku menyentuhnya dengan kuat. Aku mula menangis. Hatiku tersentuh dengan kata-kata kawan baikku muiz sebentar tadi.

“belum pernah kau pergi prep ni kenapa malam ni kau nak pergi lak?”tanya aswadi kawan yusri
“biarlah,sibuk jela kau ni”kata yusri

Yusri dan aswadi masuk beriringan ke dalam bilik prep. Disitu aku dan muiz sedang mengulangkaji pelajaran. Aku sedang menyiapkan kerja sekolah subjek sains yang diberi cikgu pada pagi tadi.

“muiz aku nak pergi toilet jap ek”kata ku apabila melihat yusri dan hadi masuk ke dalam bilik prep.
“oh ok”kata muiz
“kau jaga barang aku ni ek.”
“kau jangan pergi lama pulak”kata muiz
Aku berdiri dan berjalan laju keluar dari bilik prep. Mata yusri dapat menangkap kelibatku keluar dari bilik prep.
“korang tunggu sini jap.aku nak ambil barang”kata yusri lalu meninggalkan aswadi dan beberapa orang kawannya lalu mengejar azmir.
Muiz perasan akan perilaku yusri.muiz mula merasakan ada yang tidak kena. Azmir keluar dari bilik prep setelah yusri masuk dan kini yusri mengikuti azmir setelah azmir keluar dari bilik prep.

“hi adik abang,tangah buat apa tu?”tegur yusri ketika melihat aku membasuh muka di sinki.
“basuh muka.”kataku terkejut melihat yusri di depan pintu masuk tandas.
“tak payah nak basuhla,muka adik ni dah handsome dah”kata yusri lalu menghampiriku
“erm abang..abang lagi handsome”balasku tersekat-sekat
“sesuailah kita ni kan”kata yusri lalu memelukku dari belakang
“ape ni bang,saya tak nak la”kataku sambil cuba melepaskan pelukan yusri
Yusri kemudiaanya mencium leherku.aku kegelian
“tak nak la bang,geli la”kataku sambil meronta-ronta.

“mir?ape ni?”jerit muiz ketika berdiri di muka pintu tandas. Yusri serta-merta melepaskan pelukan dari badanku.
“woi,kau sini kau!”panggil yusri
“korang buat apa ni?”tanya muiz
Aku terkelu.tidak dapat mengeluarkan kata-kata.
“kalau kau bagitau orang,memang lebam muka kau.kau nak aku belasah kau kat sini?hah?!”ugut yusri
“tak nak”jawab muiz perlahan
“kalau macam tu,lebih baik kau diam.paham!”
Muiz mengangukkan kepala. Yusri kemudiaannya meninggalkan aku dan muiz di dalam tandas.
“apa nak jadi dengan kau ni mir?apa yang kau buat dengan yusri tadi?kenapa yusri peluk kau macam tu?”soal muiz bertubi-tubi. Aku mula berasa malu dan sebak. Aku kemudianya berlari ke bilik dorm. Disitu tiada siapa yang ada. Aku ke katilku dan menyelubungkan diriku dengan selimut. Aku menangis terseak-esak di dalam selimut.

“mir,kau ok tak ni?”tanya muiz sambil menepuk badanku yang masih diselubungi selimut.
“aku..aku malu iz”kataku dalam esak tangis
“dah la tu. Aku kawan kau,takkanlah kau nak malu kot.”pujuk muiz
“kalau budak-budak lain dapat tau pasal ni,mesti dorang tak nak kawan dengan aku lagi.mesti dorang akan ejek-ejek aku”kataku dalam sebak
“aku kan ada..aku kan kawan kau”kata muiz dengan tenang.

Tidak lama kemudiaan. Aku menyelak kain selimut yang menutupi tubuhku. Air mataku ku kesat. Muiz hanya tersenyum memandangku. Aku tertunduk malu.

“dah jangan menangis lagi. kalau budak lain nampak kau menangis mesti kau akan diketawakan oleh mereka”kata muiz lalu mengusap-usap rambutku.
Aku memeluk muiz.

Selepas tamat kelas subjek Geografi,waktu rehat pun bermula. Aku muiz dan Azri keluar bertiga beriringan ke kantin sekolah. Pagi ini aku rasa lebih segar dan hatiku girang. Muiz banyak membantu aku menenangkan diri pada malam tadi. melihat muiz yang berjalan di sebelahku kini,menambahkan lagi kegembiraanku.

“hujung minggu ni kau balik rumah ke?”tanya azri
“tak tahu lagi la”jawab muiz.aku hanya mengangukkan kepala.
“aku rasa aku balik la. Ayah aku nak bawak aku pergi memancing kat laut nanti”kata azri
“kau reti ke memancing?”tanya muiz
“retilah.”
Aku hanya tersenyum mendengar perbualan mereka. Namun senyuman yang terukir di wajahku tidak lama. Kelibat yusri yang muncul bersama-sama temannya membuatkan air muka ku berubah sama sekali. Aku harus beredar dari sini sebelum yusri sedar akan kehadiranku di kantin ini.

“kau nak pergi mana?nasi lemak kau ni belum habis lagi”tanya muiz
“aku nak pergi toilet jap”kataku lalu bingkas bangun dari bangku dan meluru laju ke tandas.
Yusri yang sedang berbual-dengan kawannya perasan akan kelibat azmir yang tergesa-gesa keluar dari kantin. Yusri lantas berdiri dan berjalan laju mengejar azmir.

“hey adik abang, nak pergi mana ni?”tegur yusri sambil memeluk bahuku.
“eh abang,sa..sa..saya nak ke..ke tandas”jawabku terketar-ketar.
“abang temankan ek”kata yusri
“tak payahlah bang”kataku
“tak pe abang temankan”kata yusri

~bersambung~

16 August 2011

Aku Kan Ada ~part 4=~Asrama -part2- ~



~Asrama -part2- ~

Esok petang setelah tamat sesi persekolahan, aku, muiz dan kawan-kawanku yang lain turun ke padang sekolah untuk bermain bola. Ketika sedang khusyuk bermain, aku di kejutkan dengan bunyian nyaring seperti bunyi yang dikeluarkan tikus atau cencorot. Aku mencari dari mana datangnya bunyi tersebut. bunyi tersebut datangnya dari padang hoki bersebelahan dengan padang bola sepak.

“kau kenal ke dengan budak tu?”tanya muiz ketika menghampiriku
Aku hanya terdiam. Tidak menjawab pertanyaan muiz. Yusri tersenyum melihatku sambil melambai-lambaikan tangan.
“tu yusri kan,budak senior yang main hoki kat sekolah kita ni kan?”tanya muiz lagi
“entah, dah jom kita sambung main”ajakku sambil menarik lengan muiz

Yusri memanggil budak junior dari tingkatan satu yang sedang duduk di tepi padang bola.

“wei budak sini jap”panggil yusri
“nama kau ape?”tanya yusri ketika budak lelaki itu menghampirinya
“Saiful”jawab budak tersebut
“saiful pergi kat abang yang pakai baju t-shirt hitam belang merah tu,kata kat dia yang abang nak jumpa dia”arah yusri
“abang yang tu ke?”tunjuk saiful ke arah aku
“ye,abang tu. Pergi jumpa dia sekarang”arah yusri

saiful melangkah laju ke tengah padang bola menghampiriku.

“wei yus, cepat ar main”ajak kawan yusri
“kejaplah,korang mainlah dulu”kata yusri
“lantak kau ar”kata kawannya itu

Saiful menahan aku dari bergerak ditengah padang

“wei kau kenapa tahan aku ni?”marah aku
“err maaf bang,tapi abang yang main hoki tu nak jumpa abang”kata saiful
“pehal ni mir?”tanya muiz
“tak tau ar.kau pergi kat abang tu balik,kau cakap kat dia aku tak nak jumpa dia lagi.aku sibuk”kataku

“apa?dia kata macam tu?”yusri sedikit bengis mendengar kata-kata aku yang disampaikan oleh saiful
“kau pergi kat dia balik,kau cakap kalau dia tak nak rahsia dia terbongkar,lebih baik dia datang jumpa aku sekarang”kata yusri lalu menolak saiful. Saiful berlari mendapatkan aku semula. Yusri tersenyum apabila melihat aku datang kepadanya.

“kau kenapa tak nak jumpa aku?kau nak aku bagitau kat warden pasal kau isap rokok kat belakang tandas semalam ke?”perli yusri
Aku hanya tertunduk diam.
“dah sini,ikut aku jap.”
“pergi mana bang?”soalku lemah
“ikut je aku.kalau tak..”
“yela”aku akur dengan permintaan yusri.

Yusri berjalan dihadapan aku. Aku hanya mengikuti kemana yusri membawaku. Muiz pula hanya memandang hairan aku dari tengah padang.

“nama kau sape?”tanya yusri
“Azmir”jawabku
“kau form berapa?”
“three”
“dah masuklah”arah yusri ketika membuka pintu stor peralatan berkebun.
“nak buat apa kat sini bang?”tanyaku
“masuk je la”arah yusri.

Yusri mengunci pintu bilik stor apabila kami masuk ke dalam bilik tersebut. yusri datang merapatiku. Aku melangkah ke belakang menjauhinya.

“tak nak la bang. Saya tak suka lah”kata aku sambil menepis-nepis tangan yusri yang cuba memelukku
“kalau kau nak selamat,kau ikut je cakap aku paham!”tegas yusri
“tak suka lah.”
“lama-lama nanti kau sukalah”kata yusri lalu memeluk aku.
“sakit lah.aku dah tak nak tu tak nak la”kataku lalu menolak badan yusri dengan kuat.
“kau dah berani melawan aku ye. Ok aku jumpa warden sekarang,aku bagitau dia pasal apa yang kau buat malam tadi”kata yusri lalu berjalan ke arah pintu stor
“bang nanti”panggil aku
Yusri berhenti dari melangkah
“ok,tapi jangan lah buat macam malam tadi.sakit la”kataku
“ok aku tak buat. Tapi aku nak kau tolong aku sikit”kata yusri lalu merapati aku.
“tolong apa?”tanyaku
“duduk kat kerusi tu”arah yusri
Aku duduk di kerusi kayu bersebelahan cangkul. Yusri menghampiriku. Tanganku diambilnya lalu diletakkan ke arah bonjolan di seluar pendeknya yang berwarna putih.
Aku meramas-ramas bonjolan besar itu.
“isap”pinta yusri ketika melondehkan seluarnya.
“geli la bang.tak naklah”kataku lalu memalingkan muka ke tempat lain. Batang zakar yusri yang sedang mengeras itu di acukan ke mulutku.
“isap aku cakap”arah yusri sambil menarik rambutku
“buka mulut”kata yusri sambil mengetuk-getuk batang zakarnya ke bibirku. Aku membuka mulut dan batang zakar yusri di rodok ke dalam mulutku.
“ueekk”aku mula nak termuntah apabila kepala zakarnya mencecah anak tekakku.
Yusri mula mendayung laju batang zakarnya ke dalam mulutku.
Mukaku mula berpeluh dan merah-kemerahan.mulutku naik kebas kerana terlalu lama aku mengolom batang zakar yusri. Tidak semena-mena yusri menekan dalam batang zakarnya ke mulut aku. Aku hampir tersedak, air mani putih,berlendir dan hangat itu memenuhi rongga mulutku. Aku tak berdaya nak menealannya lalu terbatuk-batuk memuntahkan air mani yusri.

“puas aku hari ini.dapat budak jambu yang pandai melayan aku ni”puji yusri. Yusri kemudiaannya berlutut di hadapanku. Mulutku yang masih melekat sisa air maninya di jilat dan diciumnya. Amat jijik ku rasakan. Yusri kemudiaannya membuka seluarku. Batang zakarku yang masih lembik dilancapkannya. Mulut aku tetap diciumnya.lidah aku dihisapnya. Lama-lama jijik yang kurasakan bertukar nikmat. Suatu pengalaman yang belum pernah ku rasakan. Yusri lah orang pertama yang melancapkan aku dan orang pertama yang mencium bibirku. Aku hampir tidak keruan.batang zakarku mengembang-gembang dan kemudiaannya memuntahkan dan memancutkan begitu banyak lendir putih.

Setelah pintu bilik stor tadi ditutup. Aku dan yusri berjalan beriringan ke padang sekolah.

“amecam?best tak?”tanya yusri
Aku hanya berdiamkan diri. Memang aku jijik dengan apa yang berlaku tadi,namun cara yusri melancapkan aku dan mencium aku adalah sesuatu perkara yang seronok yang belum pernah ku rasakan.
“best tak aku lancapkan batang kau tadi?”soal yusri lagi
“lancap?apa tu?”tanyaku yang tidak mengerti istilah lancap ketika itu
“benda yang aku buat kat kau lah,yang sampai keluar air mani”terang yusri
Aku hanya tertunduk.tak tau apa yang patut ku jawab.
“kau ada abang?”tanya yusri
Aku mengelengkan kepala.
“kakak?”
Aku masih mengelengkan kepala.
“saya ada adik je”kataku
“oo kalau macam tu,kau jadi adik angkat aku nak?”tanya yusri
“abang jadi abang angkat saya?”
“nak tak?”
“hurm”aku tidak menjawab pertanyaan yusri

~bersambung~