06 March 2011

Cashier ~part 7~

Aku terus menghisap batang zakarnya. Rasa tawar dan sedikit masin bila air mazi yang mengalir keluar tertelan ke dalam tekakku. Amat geli kurasakan.farihin menekan-nekan batang zakarnya ke anak tekakku. Peluh membasahi mata dan mukaku.tiba-tiba peha farihin mengejang.serentak itu rongga tekakku dibasahi cecair berlendir yang hangat dan banyak.aku tersedak.air mani mengalir di tepi mulutku. Farihin mencium mulutku dan menjilat sisa air mani.aku terkejut bila farihin menciumku.

Aku menahan bas yang berhenti di busstop. Aku meneguk air tin 100plus. Aku kumur-kumurkan mulutku bagi membuang rasa sisa air mani farihin. Begitu jijik dan meloyakan tekak. Tak ku sangka farihin bersikap begitu. mengambil kesempatan ke atasku. Tapi bila ingat kembali tentang masalah yang ku alami. Aku relakan sahaja tindakan farihin tadi.

“kenapa ni?macam marah je?”tanya redzwan
“barua punya supervisor.dia buat taik lak dengan aku”kataku dalam keadaan marah
“la kenapa ni?sabar bro”kata redzwan
“menyesal aku kerja kat sini.!”runggutku
“cuba cerita apa yang dah jadi kat aku”kata redzwan lalu memeluk bahuku
“tak pela. Malas aku nak ingat balik”kataku lalu bersandar di kerusi bas.
“macam tu pula?sukati kau la”kata redzwan

Mata redzwan tertangkap ke arah cairan pekat dan putih di seluar ijan. Redzwan mengesat sedikit cecair itu. Berlendir dan berbau

“kau melancap ke?”tanya redzwan
“bila masa pulak?adoii kau ni”balasku
“habis ni apa ni?macam air mani je ni”kata redzwan
Aku terkejut. Aku lihat sisa cairan tadi yang melekat di seluarku. Air mani farihin. Hampir kering.
“biasalah,macamlah kau tak pernah melancap ar”kataku slumber
“patutlah duit kau boleh selalu ‘short’, asyik melancap je waktu bekerja haha”gelak redzwan
Redzwan kemudiaannya menjilat jarinya yang ada sisa air mani farihin tadi.aku terkejut
“kau jilat ke?isyhh geli aku ar kau ni”kataku
“ala, aku kalau melancap pon memang suka telan air mani sendiri. Best doh. Kau try la”kata redzwan dengan slumber
“nak termuntah ade ar. Geli nye aku”kataku
“kau belum cuba belum tau”kata redzwan
“lain ar kau. Sebab kau tu gay!”kataku
Redzwan hanya tersenyum.bas berhenti di apartmentku. Aku turun dan berjalan kaki lambat ke rumahku.

Setiba di rumah. Aku menanggalkan baju dan seluarku lalu ku rendam di dalam baldi. Jijik rasanya bila dapat tahu pakaianku terkena sisa air mani farihin.

Telefon bimbit milik Khuzaimie berdering. Panggilan masuk dari farihin.

“hello”
“hello wei budak tu dah balik rumah?”tanya farihin
“dah kenapa?”tanya khuzaimie
“akhirnya dapat gak aku makan dia tadi haha”tawa farihin
“sial je.bukan nak ajak aku sekali”kata khuzaimie
“kau tu serumah dengan dia,lagi senang nak dapat”kata farihin
“pale otak kau,cakap memang ar senang. Dia tu tengok je ‘innocent’ tapi ganas gila babi. Bulan lepas dia belasah sorang budak rumah ni hampir mati budak tu kene doh”kata khuzaimie
“hahaha penakut rupanya kau ni”ejek farihin
“bukan takut ar.lagipon aku tak nak dia kecoh kat budak-budak rumah ni yang aku gay.”kata khuzaimie.
“what everla. Sedap siot layan budak tu. Muka boleh tahan. Isap pon pandai. lancar je”
“b*bi ni wat aku geram ar.!”
“yang penting aku puas malam ni.hahaha k ar. Aku nak tidur ni. bye”kata farihin lalu mematikan panggilan.

Pintu bilik ku diketuk perlahan berkali-kali. aku segera membuka pintu bilikku,agak terkejut bila Khuzaimie berdiri tersenyum memandangku.
"ada ape bang?"tanyaku
"nak pergi kerja ke?"tanya khuzaimie
"yela. hari ni saya masuk kerja pagi."jawabku
"semalamkan kau kerja clossing,kenapa lak hari ni kau masuk opening?"tanya khuzaimie
"tak tau, en. farihin suruh saya masuk pagi hari ni"kataku sambil memakai baju t-shirt hitam.
"oo kalau macam tu jom naik dengan aku sekali la. aku pun nak pergi kerja ni"kata khuzaimie

bila difikirkan kembali,tidak sanggup untuk aku datang bekerja pada hari ini.
letih yang kurasakan masih belum hilang sepenuhnya. ditambahkan lagi dengan kejadian semalam.benar-benar membuatkan semangatku luntur untuk bekerja.
di dalam kereta,khuzaimie tidak banyak berbual denganku. aku pula hilang mood untuk berbual dengan sesiapa buat masa ini.

"jan balik pukul berapa?"tanya khuzaimie ketika memberhentikan kereta.
"habis kerja,saya balik ar"jawabku sambil membuka pintu kereta
"aku tau lah,tapi kau habis kerja pukul berapa?"soal khuzaimie
"dalam pukul 5"balasku
"kalau macam tu,kau balik dengan aku sekali lah.aku habis kerja pukul 5 gak.kau tunggu aku kat main entrance nanti"pesan khuzaimie

aku melangkah kaki ke bilik lokar. aku menyarung baju uniform. aku semburkan sedikit minyak wangi ke badanku.
seorang pekerja masuk ke dalam bilik lokar. dia kemudiannya tersenyum melihatku. aku membalas semula senyumannya.
setelah rambutku rapikan, aku keluar dan menuju ke bilik lelaki yang melakukan perkara sumbang kepadaku malam tadi.

"awak ijan kan?"tanya encik arif
"ye"jawabku pelik melihat encik arif di pejabat encik farihin
"minggu ni encik farihin kerja shift malam jadi saya pula bkerja di shift pagi.mulai hari ini,awak akan bekerja dengan saya selama seminggu di shift pagi.ok?"
"ok encik"jawabku sambil tersenyum

bermula pada pukul 10 pagi aku memulakan tugasku sebagai cashier sehingga pukul 5 petang. hari ini dan minggu ini yati pula bekerja di shift malam.
jadi aku hanya berkesempatan untuk berjumpa dengannya sekejap sahaja, itu pun ketika waktu pertukaran shift staff.

dadaku berdebar-debar ketika aku membawa bekas duit ke pejabat encik farihin. encik arif sedang menantiku. aku mengetuk pintu beberapa kali.
setelah diberi kebenaran masuk,pintu bilik ku kunci. aku meletakan bekas duit di hadapan encik arif.

"macam biasa,bagi saya duit sales RM 3063.65"pinta encik arif ketika membaca kertas kecil yang mengadungi catatan jualan pada hari ini.
"ini dia."kataku.hampir 2minit diambil untuk aku memberikan duit sales itu kepadanya
"lepas itu bagi saya rm750"suruh encik arif
"baik"jawabku sambil dadaku berdebar-debar mengira setiap helai wang kertas di tanganku.
"nah"aku tersenyum gembira. aku bersyukur pada hari ini tiada sesen pun duit yang kurang.
"bagus.ok awak boleh keluar sekarang"kata encik arif

aku menanti bas di bus stop. aku mengeluarkan kotak rokok dunhill.rokok ku hisap sementara menanti bas tiba.
telefon bimbitku bergegar.yati menghantarkan SMS kepadaku.
'awk dh blik ke?x smpat nk jmp awk td. awk jaga dr k.nnt kita jmpa esok'
itulah bunyi SMS yang dihantar yati kepadaku. aku merindui yati. sejak kerja pada shift malam,aku jarang berjumpa dengannya.
akhirnya bas tiba. ramai orang berpusu-pusu menghampiri bas.keadaan dalam bas sesak. ramai orang yang menaiki bas. maklumlah,semuanya sudah selesai bekerja dan ingin pulang ke rumah.
aku menolak dan ditolak orang ketika berada di dalam bas.

"hey jan,awal balik?"tegur redzwan sambil berjalan menghampiriku.
"aku kerja pagi minggu ni."kataku sambil menghulurkan tambang ke padanya.
"oo amacam kerja? ok?"tanya redzwan yang berdiri dihadapanku sambil dihimpit-himpit oleh penumpang bas.
"ok la."kataku.

bas akhirnya bergerak perlahan. agak panas dan rimas ku rasakan berhmipit-himpit di dalam bas. walaupun bas ini ada penghawa dingin,namun suasana hangat tetap ku rasa dalam ke adaan sesak seperti ikan sardin.
sesekali redzwan memelukku ketika bas mengambil selekoh atau berhenti menurunkan penumpang.
tiba-tiba bibir redzwan melekat di pipiku ketika bas berhenti mengejut di lampu isyarat.

~bersambung~

sorry ar sebab lambat post part baru..sibuk sikit..maaf ye

4 comments:

  1. Khuzai....cepatlah post yang seterusnya...tak sabar nak baca ni....tak cian kat kita orang? hehehhe

    ReplyDelete
  2. lambatnyere khuzai nk post yg seterusnyer

    ReplyDelete
  3. khuzai posting lmbt.. jenuh ngugu.. nih kene wat double post nih..

    ReplyDelete