29 December 2011

Aku Kan Ada ~part 18=~Ciuman~



Aku Kan Ada ~Ciuman~

aku lebih banyak mendiamkan diri. entah mengapa perasaan ku berubah gundah pabila yusri mengatakan dia sebenarnya sudah berumah tangga. mempunyai seorang anak perempuan berusia 2 tahun. aku tidak sepatutnya begini,perkara begini seharusnya ku jangka. aku seharusnya gembira apabila abang angkatku kini sudah bekeluarga. aku juga sudah mempunyai teman lelaki,ikram. aku sayang pada ikram,cuma kini ku rasakan sayangku terhadap yusri berputik kembali.setelah berjumpa dengan yusri hatiku berbunga bahagia.

"kenapa ni?dari tadi abang tengok adik diam je,tak suka jumpa abang ke?"tanya yusri mematikan lamunan jauhku.
"bukanlah"jawabku sepatah tanpa melihat yusri yang sedang memandu kereta.
"habis tu?kenapa azmeer berubah setelah berjumpa dengan abang"soal yusri
"berubah?mana ade"jawabku
"sejak abang beritahu azmeer yang abang dah mempunyai isteri dan anak,azmeer tiba-tiba berubah murung.azmeer tak suka jika abang sudah bekeluarga?"
persoalan yusri mengunci mulutku.entah mengapa begitu berat bagiku untuk melontarkan kata-kata bagi membalas atau membidas pertanyaan yusri. aku menutup mataku sejenak.membayangkan apa yang ku lalui bersama yusri sebentar tadi.begitu indah.tapi segalanya punah bila memikirkan yang yusri sudah berumah tangga.
"azmeer,kenapa ni,kenapa senyap je ni?"yusri bertanya lagi

Ikram melihat jam tangan G-Shock yang membelit tanganya itu. sudah hampir pukul 1 pagi.masa berlalu begitu pantas sekali. seronok dan senang dirasakanya bila ikram berbual mesra dengan malik. ikram benar-benar tertarik dengan gaya malik.malik begitu ramah dan pandai mengambil hati ikram. ikram begitu mudah menyesuaikan diri dengan personaliti malik.

"i think i should go now. dah lewat ni"kata ikram
"huh?u dah nak balik ke?"soal malik
"ye.dah lewat ni,lagipon esok i kerja"ikram memberi alasan
"but..hurmm ok,i hantar u balik"kata malik
"terima kasih"kata ikram lalu bangkit dari sofa empuk yang menjadi alas punggungnya.
"i baru nak ajak u tidur disini,dirumah i"kata malik yang turut berdiri
"oyeke,maybe next time k.bila i free nanti"kata ikram
"ok"malik hampa

yusri memberhentikan kereta di bahu jalan.aku tersentak.aku memandang yusri. yusri menatap mukaku.matanya tajam melihatku.aku sedikit cuak.

"adik tak sayang abang ke?"tanya yusri
"mengapa abang bertanya begitu?"aku bertanya kembali
"segalanya begitu sempurna,perjumpaan kita pada hari ini,tapi mengapa kini adik berubah sama sekali bila dapat tahu yang abang kini sudah berkahwin?"soal yusri dalam nada tegas.
enjin kereta tiba-tiba menjerit.bunyi udara dingin dari penghawa dingin kereta mendinginkan suasana yang sedia ada dingin dan ditambahkan lagi dengan sikap dingin ku terhadap yusri.
"tak.semuanya ok.maaf adik mungkin letih sedikit."aku memberi alasan
"mulut adik berkata begitu,tapi hati adik, tak. abang dapat rasakan"kata yusri
aku mendiamkan diri.memeluk tubuh.
"walau apa pun status abang sekarang,perasaan sayang abang terhadapa adik tidak berubah,malah makin membuak bila dapat bertemu dengan adik kembali"kata yusri lalu merangkul leherku.
bibirnya meragut bibirku perlahan dan penuh romantis.sambil bibir kami bertemu dan bertaut,tangan yusri mengusaplembut dan manja pipiku.jarinya mengentel telingaku.aku mendesah ghairah.yusri pandai dalam membelai.
lidahku disebut manja sambil sesekali aku menyedut lidah yusri semula.kami berterusan bercium tanpa menghiraukan keadaan persekitaran kami.memandangkan kereta yusri berhenti di tepi jalan yang agak lengang,aku tidak gusar untuk berterusan bercium dengannya.

tali pinggang keledar yang melilit badan ikram dileraikannya.malik hanya memerhatikan sahaja ikram tanpa bersuara.walaupun jauh disudut hatinya menjerit dan memberontak melihat ikram berbuat begitu.
"ok,thanx for everything.i really had a good time with you"kata ikram lalu menghulurkan tanganya untuk berjabat kepada malik
"hurmm"malik hanya mampu bersalaman dengan ikram
"i hope to see you again soon"kataikram ketika bersalaman dengan malik
malik menarik tangan ikram ketika ikram melangkah keluar dari kereta malik. tangan malik segera menarik leher ikram.bibir ikram diterkam oleh bibir malik.ciuman demi ciuman diberikan oleh malik kepada ikram.malik begitu berahi ketika bercium dengan ikram.ikram bertambah gahirah menerima setiap ciuman dari malik.
"jom"kata ikram
malik mengerti.senyuman yang terukir di mukanya meruntun hati ikram. enjin kereta dimatikan oleh malik. setelah pintu kereta dikunci, malik mengekori ikram dari belaknag menuju ke rumah ikram.

ketika yusri memandu kereta, aku mengengam erat tangan yusri. kereta yusri jenis pemanduan automatik,jadi tidak selalu yusri perlu menukar gear.di kesempatan itu,aku lebih banyak memegang tangan yusri. yusri kelihatan ceria,begitu juga dengan aku.kereta beransur perlahan bila melalui lorong rumah aku.

malik menangalkan tshirt yang dipakainya ketika melihat ikram membuka butang baju kemeja.setibanya dibilik ikram, malik menolak badan ikram ke atas katil sambil badannya rebah menimpa badan ikram. mulut malik berterusan mencium mulut ikram. mata ikram terpejam menerima pelukan hanggat dari malik. ciuman malik mampu melemahkan ikram. lelaki macho yang menjadi idaman ikram dan kegilaan rakan-rakan pejabat ikram kini berada dalam dakapan ikram,umpama bulan jatuh keriba. malik berhenti mencium ikram. malik berdiri sambil menanggalkan tali pinggang.ikram melihat malik dengan pandangan berhari sambil lidahnya menjilat bibirnya. ikram menjadi tidak keruan apabila malik kini hanya berseluar dalam sahaja.malik naik ke atas badan ikram.zip seluar ikram ditanggal malik.

setelah seluar ikram dilucutkan malik berdiri untuk menanggalkan seluar dalamnya. ikram tiba-tiba berdiri lalu memeluk malik sambil mencium mulut malik. seluar dalam malik dilondehkan ikram. malik juga berbuat begitu kepada ikram.hampir seminit mereka berdiri tegak tidak berbuat apa-apa cuma tersenyum bertentangan mata. ikram menundukkan mukanya. malik mendongakkan dagu ikram ke atas sedikit lalu menberikan ciuman mesra dan penuh romantis.ikram mebalas ciuman malik. mata ikram menjadi kuyu ketika mereka bercium. malik berterusan mencium ikram dengan penuh kasih sayang.umpama sepasang kekasih perlakuan mereka. tangan ikram dan malik mengengam antara satu sama lain sambil berterusan berkucupan.

~bersambung~

27 December 2011

Aku Kan Ada ~part 17=~Penantian Sebuah Pertemuan-part2-~



Aku Kan Ada -Penantian Sebuah Pertemuan -

"ermm ikram, u betul ke takde bf?"soalan malik berjaya menangkap perhatian ikram yang khusyuk memerhatikan keadaan sesak kotaraya Kuala Lumpur.
"oh yup,i single.why?"tanya ikram kembali sambil disambut senyuman manis dari malik
"i tanya je,jejaka tampan seperti u ni,sudah pasti dimiliki oleh seseorang, atau mungkin lebih"kata malik
lagu 'Janjiku' nyanyian kumpulan Sofaz mencelah perbualan mereka.
"tapi tidak,tiada seorang pun yang berjaya menambat hati i lagi"kata ikram
"i tak terkejut,orang seperti u ni,sudah pasti berselera tinggi,maklumlah seorang yang berkejaya ditambah lagi dengan paras rupa yang menawan manakan pula berselera kepada orang biasa sahaja"kata mallik sambil tangannya memulas stereng kereta ke kanan.
"hahaha"ikram hanya mampu ketawa
"kenapa gelak?apa yang lucunya?"soal malik hairan
"u la yang lucu,ada-ada sahaja berkata begitu terhadap i"ikram mengalihkan pandangannya kekiri
"i cakap perkara yang benar"kata malik seakan tegas
"tapi malangnya perkara tersebut adalah salah,anggapan u salah terhadap i"ikram masih memandang kiri tingkap kereta
"maksud u?"malik tertanya
"i bukan begitu,i akui yang i ada citarasa yang tersendiri,dan citarasa i bukan seperti apa yang u sebutkan tadi"kali ini ikram menyilang tanganya didada.
"habis,bagaimana i nak tahu citarasa u kalau u tak beritahu i"kata malik memperlahakan kenderaannya
"perlu ke i beritahu u?untuk apa?dan apa yang akan i dapat?"soal ikram bertalu-talu
"mungkin u akan dapat i dan i akan menjadi milik u"malik tersenyum nakal
ikram terkejut.dadanya berombak kencang.degupan jantungnya berdegup pantas.ikram mengawal dirinya dari melonjak kegembiraan
"i dah lama menjadi milik u,dan i rasa i dah dapat diri u"kata ikram tanpa melihat reaksi terkesima malik

telefon bimbitku bergetar,pasanan ringkas dari muizz menjengah masuk kedalam telefon bimbitku.
'ko kt ne?aku kt umh dh'ayat ringkas dari muizz amat ku fahami.
seorang lelaki berbaju hitam agak sendat melangkah ke mejaku sambil membawa sedulang bersamanya dua bekas minuman serta dua bekas berisi empat ketul ayam goreng.

"jemput makan dik"kata yusri ketika duduk dihadapanku
"terima kasih"kataku yang hanya memerhatikan gelagat yusri meyusun atur makanan di atas meja kami.
"maaf ni je yang abang mampu"kata yusri sambil meletakan dulang di sisi kanan bahu meja.
"ini pun dah lebih, yang penting saya dapat jumpa dengan abang"kataku sambil tersenyum melihat yusri yang juga turut tersenyum
"abang rindu sangat kat adik"kata yusri yang berjaya meruntun hatiku mataku hampir berair mendengar ayat ringkas yang begitu bermakna bagiku
"adik pun rindu kat abang"balasku

Pemandu teksi berhenti dihadapan seorang jejaka yang melambai kearahnya.pintu tempat duduk penumpang dibuka dan jejaka tersebut masuk ke dalam teksi. suasana agak mendung dihening senja di KLIA.

"nak kemana encik?"tanya pemandu teksi kepada jejaka itu.
"Bukit Antarabangsa"jawab jejaka itu.

faizan kemudiannya menjenguk keluar tingkap. KLIA kini sayup-sayup ditinggalkannya.faizan tidak sabar untuk pulang kerumah.bahu dan lehernya di urut manja. rasa sengal beransur hilang. penerbangan dari Tokyo ke Malaysia mengambil masa kurang 4 jam itu meletihkan faizan yang sememangnya tak cukup tidur kerana terlalu sibuk menguruskan seminar selama seminggu di tokyo.

malik meletakkan keretanya di tempat kereta yang disediakan di apartmentnya. malik keluar dari kereta sambil di ikuti oleh ikram. ikram berjalan rapat mengekori malik menuju ke lift.

"cantik gak rumah u ni"puji ikram yang matanya galak memandang segenap ruang isi rumah.
"ala biasa jela.rumah bujang"malik merendah diri
"u duduk dengan siapa?"tanya ikram
"dengan kawan.berdua je dengan dia"kata malik
"bf la tu"ikram menjeling ke arah malik
"mane ade,kalau i ade bf,i tak kan jumpa dengan u"
"kenapa pula?"
"sebab i jenis yang setia"kata malik lalu berjalan ke dapur

ikram tersenyum mendengar kata-kata malik. ikram menatap satu persatu gambar-gambar yang tergantung di dinding rumah malik. ikram mulai risau.hatinya tidak tenteram bila memikirkan kembali kata-kata malik. ikram tidak seperti malik.ikram akui dia ramai skandal. kekasihnya ramai, azmeer,faizan dan seorang lagi lelaki yang bekerja di pelantar minyak petronas di terengganu,Bahkri. jika malik menjadi kekasihnya.pasti sulit baginya untuk melindungi perkara sebenar tentang dirinya.semua kekasihnya setia kepadanya,namun ikram tidak.kekasih sudahlah ramai,ditambah lagi teman tidurnya lagi. jejaka tampan seperti ikram sudah pasti ramai yang berminat.

"abang buat apa sekarang?"tanya aku
"abang kerja biasa je"kata yusri
kami berjalan rapat-rapat di celah orang ramai yang sibuk membeli dan melihat barangan yang terjual di Downtown Cheras.
"abang duduk dengan siapa?"tanyaku lagi.
yusri merangkul pingang aku ketika memberi laluan kepada beberapa orang wanita berjalan bertentangan kami.
"apa?"tanya yusri
"abang duduk dengan siapa sekarang?"tanyaku lagi dalam nada agak kuat
"dengan famili"jawab yusri
"parents abang dah duduk kl ke?"tanyaku
"bukan dengan parents"jawab yusri
"habis tu dengan siapa?"soalku ingin tahu
yusri hanya tersenyum memandangku.yusri tidak menjwab pertanyaan itu.aku mengengam tangan yusri
"abang duduk dengan siapa?"soalku agak serius
"adik,abang sayang adik.."
"tu bukan jawapan bagi soalan saya tadi"pintasku lalu berhenti dari melangkah
"duduk dengan isteri dan anak abang"jawab yusri sambil merenung tajam ke dalam mataku

02 December 2011

Aku Kan Ada ~part 16=~Penantian Sebuah Pertemuan-part1-~





Aku Kan Ada  ~part 16=~Penantian Sebuah Pertemuan-part1-~

beberapa orang lelaki menghampiri meja ikram. ada diantara mereka yang berjalan melengang sambil mencekak pingang persis gaya seorang model wanita sedang berjalan di pentas peragaan. sambil rambut mereka yang lurus dan agak panjang itu tersisir dan beralun kekiri kenan mengikut derap langkah yang di aturkan.

"morning sundal,malam tadi kau pergi mana hah?call-call tak dijawab pun,mesti melacurkan"kata seorang lelaki dari kumpulan tadi yang terdiri dari empat orang.
"haha yang kau sibuk kenapa?aku melacur pun bukan dengan laki korang okey"kata ikram meniru gaya percakapan mereka
"kau memang kan,melacur tak hengat kawan! dengan jantan mana la kau menyundal malam tadi kan"kata zakwan pula
"cuba teka,dengan jantan mana aku beromen malam tadi?"tanya ikram tersenyum
"koser mak nak meneka,kau cakap je kan senang sundel"arah seorang lelaki yang bernama munir
"malik,abang macho yang muka jantan sangat tu yang korang cair bila tengok gambar dia tersenyum kat dalam facebook"kata ikram
"waahh!! kelas kau maria,dapat gak kau dengan jantan tu ek!"jerit zakwan sambil diikuti oleh yang lain.
"well"

telefon milik ikram bergetar,panggilan dari malik.

"nok! dia call mak nok!"jerit ikram gembira
"jawabla,pasang loudspeaker,mak nak dengar sore jantan tu!"arah munir
"hello"jawab ikram dalam nada kelakian
"hi,ermm bussy ke?sorryla gangu"kata malik
"tak lah,kenapa?"tanya ikram sambil yang lain tekun mendengar
"ermm lunch nanti u makan dengan sape?i ingat nak ajak u lunch sama nanti"
"ok gak tu,nanti kita jumpa time lunch nanti k.ok bye"
"eii dasar pelacur,kau pergi lunch tak ajak kitorang pun"kata zakwan
"eh kau pergi la lunch dengan laki kau,aku nak lunch dengan laki aku ni kan.sibuk jela"
"ehem-ehem!! ni tak de keje ke nak buat ni?"tegur bos tempat mereka bekerja
"eh ade bos ade, tengah bincang dengan ikram ni pasal nak buat inventori ni"tipu munir

aku berjalan berseorangan menuju ke kafeteria,muizz mengajak aku untuk makan bersama dengannya.pada mulanya aku ingat aku ingin makan bersama dengan ikram namun ikram pula sibuk dengan tugasannya. katanya dia hanya makan di dalam office sahaja. ikram meminta kawan sepejabatnya  membelikannya makanan nanti.kesian juga aku melihat keadaan ikram,yang selalu sibuk dengan kerjanya hingga tiada masa untuk makan dengan sempurna.

"itu azmeer"kata muizz kepada hasnidah
azmeer melangkah perlahan ke arah muizz dan hasnidah.
"hi,lama tunggu?"tanya azmeer sambil diperhatikan hasnidah
"tak lah,kau nak makan ape?,jom lah order"kata muizz yang nampak riang
"ok"jawabku sambil memandang hasnidah yang terispu malu.

tepat pukul 1.15 petang, Malik tiba restoran Selera Bonda,tempat pertemuan yang dijanjikan dengan ikram. mereka berjanji untuk menikmati hidangan tengahari bersama. malik tersenyum melihat ikram sedang membelek-belek Blackberry nya. ikram melambai kearah malik.

"sorry i lambat"kata ikram ketika berjabat tangan dengan ikram
"tak pe, i pun baru je sampai ni."kata ikram.
"u selalu makan kat sini ke?"tanya malik sambil memerhati kawasan persekitaran restoran
"ermm bolehla,sedap juga makanan kat sini tau"kata ikram
"so what i should i eat?"tanya malik

tepat pukul 6,aku bergerak ke parking kereta. aku melihat shidah sedang menyandar di kereta muizz.muizz tiada. kelibat muizz tiada disitu.aku sememangnya mengerti akan hasrat hati shidah yang inginkan satu perhubungan yang istimewa bersamaku. tapi aku tidak seperti yang disangkakan shidah. aku tidak meminati kaum seperti shidah.aku hanya meminati kaumku sendiri.

"mana muizz shidah?"tanyaku ketika menghampiri shidah
"entah,saya ingat muiiz akan balik dengan awak"kata shidah
"hey korang,wat pe ni?dating ek"tegur muiiz yang berjalan bersama hasnidah
"kami ke yang dating atau korang"sindirku sambil disambut gelak tawa dari muizz dan shidah manakala hasnidah hanya tersipu-sipu malu
"ermm sebenarnya saya nak mintak tolong azmeer sikit"kata shidah
"tolong ape wak?"tanyaku pelik
"ermm lesen saya dah expired semalam,saya tak sedar pun,harini baru saya perasan"
"oyeke?"
"ye wak,saya nak mintak tolong awak hantar saya balik rumah boleh?"pinta shidah
"ermm ok,boleh je"kataku sambil melihat shidah mengukirkan senyumannya
"ini kunci kereta saya"kata shidah.

semasa didalam kereta azmerr tidak banyak berbual dengan shidah. jika shidah tidak menyoal azmeer,maka mulut azmeer akan terkunci. ketika azmeer tekun memandu kereta dalam keadaan trafik yang agak sesak itu,shidah tekun menatap wajah lelaki yang diminatinya itu. begitu kacak sekali wajah azmeer,detik hati shidah. sesekali mata shidah akan terkebil bila terlalu lama memandang wajah azmeer. kulit muka azmeer bgitu licin sekali.tidak berparut atau berjerawat. wajah azmeer yang berkulit cerah itu juga bertambah tampan dengan sepasang mata yang redup dan sedikit kuyu. shidah tersenyum dikala melihat halkum azmeer yang bergerak ke atas dan bawah ketika azmeer menelan air liurnya.

"azmeer,kita pergi minum dulu nak?awak macam dahaga je"cadang shidah memecah kesunyian didalam kereta yang hampir 5 minit
"tak perlu,saya ok je.lagipun saya tak boleh lama ni,lepas ni saya akan ke bukit bintang"jawabku
"yeke?ermm maaflah susahkan awak je"kata shidah seakan hampa dan bersalah
"tak pela,lagipun rumah awak kan dekat dengan monorel,senanglah saya nanti nak pergi bukit bintang"kataku
"awak nak jumpa siapa di sana?"soal shidah dalam nada perlahan
"kawan lama"jawabku lalu memotong sebuah kereta Proton Gen 2.
"kawan sekampung ke?"soal shidah lagi
"kawan semasa saya bersekolah asrama penuh"jawabku sedikit tersenyum
"lelaki ke perempuan?"
"lelaki"
"yela tu, entah-entah awek lama"usik shidah
"saya sekolah berasrama penuh la.semua lelaki la"kataku yang mula rimas dengan pertanyaan shidah

sepanjang dalam perjalanan pulang, hasnidah tidak banyak bersuara. perasaannya sedikit kecewa bila azmeer menghantar shidah pulang.hasnidah sebenarnya ingin meluangkan masa bersama azmeer.tapi terperangkap berdua bersama dengan muizzudin didalam kereta ini.

"dah macam kapel dah abang tengok azmeer dengan shidah tu kan"kata muizz
"erm"jawab hasnidah sepatah lalu menjeling ke tingkap
" As ok ke?kenapa senyap je dari tadi?tak kanla dengan abang pun nak malu"kata muizz lalu ketawa kecil
hasnidah hanya mengelengkan kepada sambil tersenyum kambing

sejurus aku keluar dari gerabak monorel. aku berlari anak ke anak tangga. suasana sememangnya sesak dengan orang ramai yang baru pulang kerja dan beberapa kumpulan remaja dan warga asing yang berpeleseran.
aku melihat kawasan sekeliling.mencari dimanakah yusri. walaupun aku gementar,tapi jauh di sanibariku menjerit keriangan bila ku tahu aku akan berjumpa dengan yusri.

"adik cari sape ni?"

aku menoleh ke belakang

~bersambung~