03 March 2013

Bukan Kali Pertama Berlaku

Ye ini bukan kali pertama ia berlaku.. kejadian yang aku tak tau samaada aku suka ,benci atau marah..semuanya bercampur sekali.. segalanya terjadi bila selepas aku selesai bekerja semalam.. seperti biasa aku menggunakan pengangkutan awam untuk bergerak..samaada keluar bekerja dan keluar kemana-mana.. semalam memang aku bengang sgt2 la.. semalam memang ramai sgt org kat sini


Stesen Komuter di KL Sentral

bagi sesiapa yang selalu menggunakan KTM mmg panaroma gini dh biasa bg korg..yelah saban hari mmg sesak je kt sini.. semalam  aku yg tengah mengejar masa ni mmg tak pedulikan lagi pasal orang2 yang sedang beratur disini..yela,tambah2 lagi Tren ke laluan sg.gadut dan rawang ni stp 30 minit br tiba..dah la tu yg dtg hanya tren lama..tren kaler kuning tu yg buruk tu..perghh phm2 jela semalam aku mmg bengang giler ar..dh la ramai org pastu sesak dgn bau sekor2..nak2 lagi bangla perghhh baunye mampu mengugurkan bulu hidung aku..tp semalam mmg lain sikit..

ketika tren 3 koc yg buruk berwarna kuning tu tiba..ramai org berpusu2 utk masuk sampai org yg nak kuar pun tak leh kuar..tipikal malaysian.. dlm keadaan berebut2 tu aku pun mengempur masuk..aku tak kira..aku dah lambat nk pergi keje..ye mmg dlm tren dh mcm tin sardin..dan bau negro,nepal dan bangla menusuk hidung..aahh aku dh nak hampir pitam..selalunya tren 6 koc rasa selesa sikit..walaupun kene berdiri tp still selesa gak..ni 3 koc..perghh padat sey..

dalam keadaan aku yang sedang kelemasan dengan bau dan bunyi bising budak kecik menangis,dan beberapa remaja cina yang berborak dalam nada ceramah pilihan raya..tiba-tiba ada sesuatu yang merayap di pehaku.. Ah! ni mesti nak copek(seluk) wallet aku ni!! dah ler tadi aku baru je lepas g mesin ATM.! bila kejadian itu berlaku aku meletakkan dompet aku dalam beg yang aku peluk..dlm train yg sempit tu,beg sandang yg aku pakai mmg aku akan peluk selalu

tp aku dpt rasakan tangan itu merayap lagi..
'Stesen Mid Valey..Mid Valey' pengumuman dlm train..arghh lg 4 stesen lagi aku kene tempuh..
setelah pintu tren kembali tertutup..masih ramai lg yg ada dlm tren..malah makin bertambah.tangan kiriku memaut batang besi,dan tangan kananku memeluk beg..dan tangan itu masih merayap di pehaku lg..aku menjadi marah..tp aku tak tau tangan sape..puas gak aku toleh2 cari sape yg duk raba2 peha aku ni..aissyh kalo aku dpt mmg kene ar..

tren bergerak laju..cis walaupun buruk bukn main laju lg..dlm keadaan laju itulah,sesuatu yg tak diduga berlaku..tiba-tiba aku dapat rasa ada benda yang menghimpit kawasan bonjolan di suar aku..makin lama makin kuat dan menekan-nekan..arghh wtf.. dia buat aku stim  bengang lak ..aku cuba mencari tangan siapa yang mencabul aku ni!!

seorang anak muda,mungkin muda sikit dari aku..buat muka cam x bersalah je... hmm muka x jambu..nampak mcm bdk kg je.. tp air muka dia wat aku x ksh kalo dia dok meraba bonjolan aku..
'stesen bandar tasik selatan..bandar tasik selatan' dia berhenti meraba..ramai org turun dari tren..termasuk dia.. aku hanya pandang dia dgn pandangan kosong..dia pun sama..mcm perkara 3 ke 4 minit tadi tak pernah berlaku..

ye ini bukanlah pertama kali berlaku..sebelum ni pernah gak jadi mangsa di cabul.. seyes best ntah pape je rasa time tu..tp tu sume pengalaman.. keluar je org2 dari dalam tren..pastu ada sit kosong..aku pun duduk la..perut berkeroncong..


aku kuarkan subway yang aku tapau kat kl sentral td..pastu trus menuju ke destinasi.. perghhh dalam fikiran aku asyik teringat je kat persitiwa tadi..mengapa budak tu buat perkara itu..dari air muka dia tak nampak pun ciri2 seorang PLU..adehh bdk2 sekarang ni mcm2la..meraba dlm tren pun boleh hehehe..


p/s:- novel/cerpen terbaru akan disiarkan tak lama lagi..sebab aku tgh wat proses recheck ..takut ada kesalahan ejaan dan ayat..huhuhu terima kasih sesiapa yang komen positif pada cerita dukun ..terharu sgt2 la..

10 comments:

  1. pasti budak tu ..kepigin benar sama lo..hahaha..
    cakap pasal bangsa asing yang berpadat macam sardin dan bau sekor sekor boleh meruntun bulu hidung ko itu..aku terpikir keadan di sabah yang mana 12 orang polis kita telah gugur...
    aku pun bengang pasal susah sangat nak setel...
    tambah tamabh IGP kata semakin banyak merekamendarat di sabah,,,,
    semoga Allah melindungi rakyat sabah disinun...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun ada dengar gak cite psl tu..tp cite tu mcm x 100% disiarkan..ada org ckp, ada pihak2 tertentu yg cuba nak cover story psl ni..sbb demi kepentingan dorg.. lgpun byk org ckp sempadan sabah filipina sgt longgar..boleh mengancam keselamatan rakyat mesia terutamanya org2 kat sabah..hrp2 la segalanya menjadi baik kan

      Delete
  2. hehehe...bacground blog ko ini sungguh nyaman . rasa oren hehehe..teratur kemas dengan warna yang menyelerakan ..macam kek lapis ..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx bro sbb suka dgn perubahan blog aku ni.. aku cuma nk baut dia lebih simple dan cun..hahahaha..oren ek?? seigt aku aku guna warna merah darah.. hehehhee pape pin thanx sbb suka

      Delete
  3. rasa oren tu maksudnya sedap nyaman hahahah...
    aku rasa sisi gelap 3 dah nak muncul lah ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oyeke hehehe sedap ek hehehe
      kemunculan sisi gelap 3?? hehehe

      Delete
  4. perghh khuzairi.. mmg citarasa kita sama kan..
    subway, the only things yg aku akan pekena bila smpai KL sentral..
    haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe aku mmg suka subway.. plg aku suka ada meatball dgn chicken teriyaki..perghh terbaik ar rasanya..best woo

      Delete
  5. Sepedas2 org kritik cerita aku tu x sangka ko pun dpt komen2 yg mcm ni jg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..malah lagi pedas dari komen yg ko terima kn huhuhu..let it be..sbb komen2 mereka byk mmbantu aku menghasilkn karya2 yg bgus

      Delete