04 March 2013

Maaf & Terima Kasih

Assalamualaikum w.b.t dan salam satu malysia sejahtera kepada semua pengunjung blog aku.. semalam adalah sejarah dan esok lusa adalah impian.. jadi untuk post aku pada kali ini adalah berkaitan sejarah tentang blog aku ni dan mengapa title bg post ini adalah MAAFKAN AKU..

menyingkap tentang sejarah blog aku ni..segalanya bermula apabila aku mewujudkan blog ini dan post pertama aku adalah mengenai 3 karya aku yang disiarkan serentak iaitu JANJIKU UNTUKMU , SISI GELAPKU DAN SISI GELAPKU 2 .. cerita2 ini aku siarkan serentak sebagai mukadimah aku sebagai seorang penulis junior dalam dunia blog ini..

ye sebagai seorang blogger adalah penting bagi mereka untuk update blog mereka dengan kerap agar bilangan pengunjung kekal bertambah.. malangnya bagi aku seorang blogger yang merupakan seorang pelajar(dahulu) adalah  sukar untuk mengupdate isi kandungan blog aku selalu.. ditambahkan lagi tujuan asal aku mencipta blog aku ni adalah untuk aku berkongsi dengan semua mengenai hasil karya aku..

sebelum aku menceburi dunia blog ini, aku sebenarnya sudah pun siap menulis karya2 yng aku sebutkan tadi..karya2 tersebut telah pun aku siarkan dulu di salah satu web dunia plu. disitu aku menyiarkan karya2 seperti sis gelapku 1 dan 2 secara part by part.. setelah itu aku siarkan juga cerita jajnjiku untukmu part by part juga..setelah mendapat respon positif akhirnya aku nekad untuk membuat blog setelah ada kwn2 dan pembaca di laman web tersebut menasihati aku supaya membuat blog kerana kemungkinan besar laman web plu itu akan ditutup..ye memang benar laman itu sudah lama ditutup..

akhirnya aku pun membuat blog khas bagi pembaca2 karya aku dulu terus membaca karya2 aku lagi.. walaupun aku tau yang seorang blogger harus beri komiment pada blog mereka dengan update selalu..tapi aku tak boleh menjadi sebegitu..sebab aku terlalu sibuk dengan hal stdy aku.. akhirnya blog aku mula berkurangan pengunjung dan ada juga yang mencemuh aku di dalam blog dengan memberi komen2 dan sindiran pedas..perghh sentap sey.. yg sebenarnya berjaya utk buatkan aku give up utk terus menulis lagi..

 stats tertinggi

seperti dalam gambar di atas..stats tertinggi dari bulan januari 2009 hinggalah ke ogos 2010.. ini merupakan stas tertinggi pernah ku capai dari pengunjung2 blog aku. dari tempoh berikut.. dan selepas itu segalanya jatuh menjunam..pengunjung blog aku semakin berkurangan.. dan berkurangan.. ini disebabkan aku jarang untuk post dan update di blog aku utk tempoh itu.. segalanya jatuh mendadak selpas ogos 2010..

aku terlalu sibuk dengan aktiviti kuliah dan segala assaiment bagai ketika aku stdy..dan waktu itu juga razif sudah jauh dari aku..aku hilang semangat utk terus berkarya...aku tumpukan pada stdy aku..dan aku cuba lupakan razif sebentar..akibatnya aku mengabaikan blog aku.. aku ada juga menjenguk blog aku sekali-sekala tapi aku terus sedih dan kecewa dengan respon yg aku terima hingga wat aku putus asa.. 


membaca komen di atas buatkan aku terkilan..tp aku cuba utk buat come back dgn post karya terbaru..aku hrp responnya positif agar dpt memujuk hati aku utk terus jd blogger..


responnyer berterusan menjatuhkan semangat aku



aku anggap respon yang mereka berikan ini sebagai positif..terharu bila ada yang setia mengikuti  blog aku..aku akan terus berusaha demi yang terbaik.. malangnya ada lagi halangan yang menjelma.. laptop aku diserang virus..aku tidak sempat utk buat sebarang bcak up bagi karya2 aku yang sudah siap tertulis.. amat lama masa yang ku ambil utk baiki laptop dan taip semula karya2 yg telah hilang..




walaupun aku kembali utk terus menghidangkan yg terbaik masih ada juga yang sudah membenci..namun ati ku lega bila membaca komen yg lain..mereka adalah pendorong aku utk terus berkarya..



dan bukan semua ati org mampu aku puaskan.. ada juga yg tidak menyukai hasil2 karya aku.. tp itulah adat dalam berkarya..ada yg suka..dan ada yg tidak.. seperti gambar di atas menunjukan respon yg ku terima mengenai karya Aku Kan Ada.. dan yang membaca karya ini tidak suka dengan jalan ceritanya..tapi tidak mengapa..aku hargai sebenarnya komen beliau dan masa beliau utk sudi membaca karya aku..walaupun dia tak suka..




dan seperti gambar di atas merupakan satu penghargaan buatku..apabila karya aku turut dibaca oleh orang luar(dari ayat dan cara dia mentionkan dirinya) dan aku juga turut terkejut bila mendapat respon positif dari pembaca yang tidak seperti kita(bukan plu ar) iaitu dari seorang perempuan..antara komen2 positif yang membakar semangat aku utk terus berkarya..



dan kini aku mula bangkit semula dengan terus menyajikan karya2 terbaik aku.. dan respon yang positif yang ku terima menyentuh hatiku.. apabila kehadiran pengunjung ke blog aku naik mendadak.. dan mungkin satu hari nanti impian aku utk mencapai sejuta pengunjung akan terlaksana..aku harap sgt sokongan dari korang semua..supaya blog aku juga mampu utk setanding blog yg lain dan makin ramai lg yg sedar akan kewujudan blog aku..yela blog aku skrg dah diblock.. url www.setitikdakwatpena.blogspot.com tidak semua yang boleh masuk dengan link ini..maka link tersebut kene di tukar ke www.setitikdakwatpena.blogspot.co.uk atau www.setitikdakwatpena.blogspot.com.au ..



kadang2 aku kelakar juga bila melihat apa yg budak2 ni taip hingga terjumpalah blog aku ni hehehe..mcm2 ada..



selain carian di google..blog aku juga dapat dijumpai dari senarai blog2 berikut yg sudi berkongsi url bg blog aku di blog mereka..aku ucapkan jutaan terima kasih kpd mereka(owner blog) yg sudi mempromo blog aku ni huhu thanx u verry much la..

dan kenapa aku mintak maaf pada mulanya..adalah sebab2 yg dh aku nyatakan tadi..aku mintak maap kerana mengabaikan minat korg membaca blog aku..dan terus menyokong aku utk terus berkarya.. aku hargai sangat2.. aku hrp selepas ini lebih ramai lg la yg sudi menjenguk blog aku ini..

aku hanya berkongsi karya..dan aku harap karya aku dapt merubah dan menjadi inspirasi dalam hidup korang.. yang baik kita ikutkan dan yang buruk kita jauhkan.. dan igtlah..

yang baik adalah datangnya dari Dia..dan yang buruknya adalah datang dari aku..

14 comments:

  1. hehhe..takpe bang...kita kan kawan..eh????

    - lessy gurl

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ye awk..kita kan kwn..huhu
      hrp2 post sy ni dpt bantu awk utk terus bekarya,,pedulikan kutukan org..ambil yg positif dri kutukan itu..kerana setipa kutukan dari mereka itu ada inspirasi kita utk menghasilkan karya yag lebih baik..

      Delete
  2. ada juga komen akuterlekat kat ats nun ..hehehe
    nyaman rasa oren...hehehe..
    takda pengunjung pun xpa lah khuzai..aku kan ada hahaha...
    janji ada update ...
    tak pun urut urut dada n tarik nafas panjang panjang....pas tu hembus laju laju ...

    tak perlu minta maaf lah khuzai.. setiap orang ada cita rasa nya sendiri...
    yang tak suka baca ileq ileq lah isap gam...
    bloger pun manusia ...bukannya seharian nak ngadap pc/ltop kan?
    so bagi aku ...perkara biasa lah kawan...
    selamat hari raya...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe komen abgjangut antara komen yg terbaik hehehe..
      hmm btul tu..sy terharu sbb abgjangut sudi menjadi pengunjung setia blog aku ni..

      ye mmg setiap org ada citarasa mereka..dan aku gagal utk memnuhi stp citarasa mereka.. aku hrp mereka akn lebih open psl ini..

      hari raya ek??perghh kemain awl lagi dah wish hahahaha

      Delete
  3. hehehehe..huyooo terbaik... eh antara yang terbaik huhuhu..
    takde baikmye... aku komen dari apa yang terlintas dalam hati aku jer..
    tiap malam aku buka blog ko..pastu merayap ke blog putera ..pastu tido pas merayap ke blog blog lain...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ye yg lahir dri ati tulah yg terbaik..tulus dan buknnye hipokrit hehe
      baguslah..rajin ye merayap2 ni hehehe

      Delete
  4. biasalah ..aku selalu balik leawt malam ..so masa ni aku free..sementara mata x dapat di kunci ..aku merayap lah dulu hehehhe.. tp blog ko aku xkan miss... nanti kalo aku jemu..or bz jaranglah aku merayap... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo aku pun biasa on9 lewat2 mlm..sambil on9 sambil taip karya terbaru.. aku hargai sgt2 minat ko terhadap blog aku ni..tqvm

      Delete
  5. cerita 2 kau banyak yg best mcm seorang cite seorang pengarah terkanal sekarang. dulu dia ada buat cite cinta PLU but since dia dah ke media umum kena jaga nama. so hope u become a good storyteller. kita tak boleh tutup mulut org tapi kita boleh ambil iktibar. :) good luck

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab sudi baca karya2 saya dan menyukainya..saya hargai sgt komen2 positif dari anda..
      ye sy sedar itu,kita memang tak boleh tutp mulut org..segalanya sy pandang positif..sy buat sebagai pembakar semangat sy..
      sy jauh lebih rendah berbanding dgn individu yg awak katakan itu..tp sy cuba untuk menjadi sebaik dia

      Delete
  6. I'm sorry Khuzai, I feel bad when I realize I was one of them. I never had the intention to let you down, perhaps I should have let you had a little time.

    My sincere apologies :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no need to apologies.. I'm OK with it.. i dun need ur apologies, what i need now, its u keep supporting me..

      Delete
  7. Semoga khuzai dpt menghasilkn karya2 yg menarik & seronok dibaca akan dtg. Blog khuzai mmg tak terlepas drp paparan komp saya setiap hr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..terima kasih sudi menjenguk blog saya selalu..setiap komen dari anda amat saya hargainya..

      Delete