24 October 2013

Apa Motif Dia?

Assalamualaikum wbt.. dan salam sejahtera.. korang mesti bengang dgn aku kan..hehe sorryla wei.. sebab macam biasa aku sibuk.. so memang lama dah aku tak update blog ini.. sebut psl update.. selalu bila aku update blog aku ni kebiasaannya mengenai nurkilan dan hasil tulisan aku..jarang yang amat mengenai hal peribadi aku.. so sekarang ni aku tergerak hati nak update pasal diri aku lak.. suka ke tak suka..aku tak peduli..korang kene baca gak..hehehehe

apa motif dia?? ye tentang itu.. sebenarnya aku nak cite psl akaun fb aku ni la.. ye aku mmg byk fb..fb utk normal..utk abnormal..utk business..utk blog..utk politik(perghh tak leh bla hahaha) dan general.. aku nak fokuskan pada fb abnormal aku ni..sbb kat sini je byk berlaku perkara abnormal hahahaha.. ok cite dia mcm ni.. dh nama pun fb abnormalkan..so sume kwn2 aku dlm fb tu sumenye abnormal la.. yang tak normalnya bila orang normal add aku yg tak abnormal ini.. senang cite budak lelaki straight add aku tiba2.. dia adalah lelaki straight yg pertama sejak tertubuhnya fb abnormal ni yang add aku..sebab apa aku kata dia straight..

ciri-ciri lelaki straight dalam fb:
-tiada mutual friends dengan dan plu
-wall fb active dgn aktiviti harian yang tiada unsur lucah yg melampau dan melebih-lebih(bdk straight yg bajek baik ar)
-setiap post dia like dan dikomen atau dapat respond dari jantina lain. kebiasaanya perempuan akan lebih/rajin reply setiap post dia.
-display profile dia tidak melampau lucah(kalo guna pic sendirila) ada yang guna gambar motor/kereta/pemain bola sepak/gambar kartun..
-page yang dia like page normal..kalo ade page lucah pun lucah yg normal..
-group yang dia join biasanya group chat biasa..group sembang pasal gadget / motor/kereta/bola/ jiwang/cari jodoh(awek ar)
-purata gambar sendiri tidak banyak berbanding dgn gambar lain2 dalam profilenya..

ini antara ciri2 lelaki str8 dalam fb yg biasa aku jumpa ar..sebab kawan2 str8 aku pun ramai gak ler.. yg peliknya mamat ni aku namakan dia Mat add aku tiba2..aku tak aprove sampai sekarang request dia..sebab nak jaga privasi aku.. tapi aku PM(personal meseg) dia dulu utk kepastian..dia beri respon yg baik..lalu kami pun bersembang/chating..lama gak ar..sebab bila aku pm je dia..terus dia reply.. dan dia pun pandai/mesra layan pm gak..maksud aku, bila kita pm kat org,kita tanya dia soklan dia akan jawab dan dia akan tanya soklan balik kat kita..so perbualan itu tidak akan terus tengelam dan bermakna org yg kita pm tu turut berminat utk pm kita juga.. sbb ramai yg meroyan kat fb ni..dorg add budak2 hot..tp bila pm dak2 hot tu..dak2 hot tu wat dunno je dgn pm dia..yela, biasanya bdk2 hot ni aprove add korg tak semestinye dia nak 'on' dgn korg tp nak korang jadi tukang like dan komen post dia je utk tambahkan 'hot'nya dia tu lagi..so nasihat aku, bila pm korg dah tak dilayan, abaikan je bdk tu dan removed je dia..jadi tak menyemak kat feeds anda dan fb anda..lain la kalo korg nak stalk fb dia hehe



ye ckp psl stalk ni..baru aku igt..yg mat tadi add aku ni tiba2 betul2 merisaukan aku..sebab sekarang ni byk page2 tertentu diFB dicipta utk mengaibkan org..terutamanya golongan PLU ni..hati2 la korg ye..sebab admin2 pageni byk dia punya resource yg leh dapatkn bahan utk aibkan budak2 plu ni..dan budak plu ni tak terfokus utk gay sahaja malah utk lesbian juga..jadi bila igtkan kes itu aku post start risau ar ..dan dia pun mcm dah pelik dgn aku,knp layan chat tp x aprove request dia lg.. berkali2 gak dia tanya sebab knp aku tak aprove..aku buntu jap..aku ckp kat dia fb aku ade problem






dia kata dia faham dan tak paksa.. kami terus chat..tp chat yg open subject.. mcm aku sembang dgn kwn2 str8 aku la..bukan chat dgn dak plu..mula2 sembang je dh tanya top ke btm/k*te besar ke/ade bf ke x.. sorry to said..aku lemah nak layan sembang yg mcm ni..seyes.. lemah..sbb tu aku enjoy dgn dak2 str8 / dak plu yg str8 act..so mat ni ade ckp yg dia ni keje polis..perghh lagi aku seram nak aprove..buktinye ade dia pakai uniform kat fb dia..perghh abg polis beb hahahaha.. gerun wei..bila aku aprove,buat dia printscreen post2 aku kat fb, pastu copy gambar2 seksa aku kat fb dan kemudian aibkan aku!! seyes gerun..sebab tu aku x berani nak aprove dia..





dengan bukti yg ada..lagi mudah dia nak tangkap aku..mana tau ada post2 aku berunsur negatif dan berbahaya kepada masyarakat ke hehehe..sebab tu aku tak berani nak aprove sebarangan org di fb.. dan aku nasihatkan korang pun jgn main aprove je org kat fb sebelum anda betul2 mengenalinya..

meanwhile utk mat ni..aku hold kan dulu..kalo dia rajin contack aku..rajin pm2 aku..mungkin sampai waktunya aku akan beritahu hal yg sebenarnya..jika dia ok dan tak kisah dan sudi lagi berkawan dgn org yg macm aku ni..barulah aku aprove dia..


p;s/ novel bersiri Tentang Rasa akn diupdate minggu depan..dan dalam minggu ini akan keluar cerpen pendek yg tinggal 17% nak siap..

4 comments:

  1. assalamulaikum kenapa harus acu bengang dengan khuzairi kerana tidak mengeposkan bab terbaru tentang rasa ,sepatutnya berterima kasih kepada khuzairi kerana dalam kesibukan diri khuzairi ada masa untuk menulis .acu faham kesibukan khuzairi dengan kerja dan ur daily life dan juga dengan cik abang tu opss .harap khuzairi dah ada cik abang ,seperti yang acu kate kan ambillah masa untuk mengahasilkan sesuatu yang bermutu dan penuh dengan plot dan sub plot ,drama dan conflik dan pengajaran yang membuat pembaca tertumpu pada tentang rase .dan memberi kepuasan kepada pembaca dan mereka akan datang dan menanti dan terus setia dengan novel dan cerpen yang khuzairi tulis ,acu bukan nya bodek khuzairi tau he he,bukan senang menjadi penulisini ada hari tak ada mood he he

    ReplyDelete
  2. Sbnrnya, ada juga pekerja beruniform terutamanya bertugas di bhgn penguatkuasaan yg bersifat abnormal, ttpi terpaksa acting normal di hdpn public, rakan sekerja @ staf bwhn (jika dia adlh peg kanan). Org jenis ini hnya akan menunjukkan rupa sebenar apabila dduk berseorangan @ ketika bersama rakan2 'sekepala'. (Matila aku cerita ttg diri sndiri. Hrp2 tiada siapa yg mengenali sy). Hahaha...Ntah2 En. Mat yg khuzairi cerita tu org jenis mcm ini. Tetapi, ada juga jenis yg mmg normal namun cuba utk mengenali & bergaul dgn org2 yg abnormal demi misi & objektif yg hnya mrk sndiri ketahui. Sila berhati-hati dgn org jenis ini. Huhu..

    ReplyDelete
  3. assalamulaikum dua berkemungkinan satu nya mungkin dier seorang yang straight guy sedang kan khuzairi tidak pun habaq tentang diri khuzairi dan dan bila khuzairi check dierpunya fb tidak ada pun bercirikan plu atau gay ..mungkin dier sangka khuzairi seorang straight juga ,jadi dier juga check khuzairi punya fb untuk kepastian dier le .acu faham kalau lah bersembang dengan plu bukan semua plu ,ada setengahplu akan tanya soalan top bottom ke anu besarke dan lain -lain lagi .apa kata radar khuzairi tentang diri mat ini sebab nya khuzairi dah lama bersembang dengan dier dan mungkin mengenali diri mat. ini kerana khuzairi ada ramai kawan staright .samada dier ini plu ke atau straight , ada yang setengah plu boleh bersembang dengan kita macam -macam bukan nya soalan top ke bottom ke , .acu setuju dengan m faiz 2 ada yang cover line demi kerja kita tak tahu apa mofti sebenar mereka ,kalau berkemungkinan pertama terus berkawan dengan dier dan kalaulah berkemungkinan kedua tu seperti mfaiz 2 kate kan tu berhati -hatile .kalaulah dier yang mula tanyakan soalan yang pelik seperti soalan plu tu emmmm tahulah khuzairikan ,

    ReplyDelete
  4. hati hati di jalanraya ...
    aku rasa Mat Add tu baru nak berjinak jinak ngan IT ..

    ReplyDelete